خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب وکار کشور

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۵۴۱

معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جلسه ستاد فرماندهی اقصاد مقاومتی دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب وکار کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا؛"ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی" در سی و نهمین جلسه این ستاد، به استناد مفاد مصوبه شماره 85001/ت 52442هـ مورخ 31/06/1394 هیئت وزیران و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، با هدف بهبود محیط کسب و کار کشور و به منظور افزایش بلوغ تعامل‌پذیری، ترویج فرهنگ تبادل برخط اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی و همچنین ارتقای کارکرد سامانه‌های موجود، "دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور" تصویب و توسط دبیرخانه ستاد برای اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، در این مصوبه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) مکلف است ظرف مدت سه  ماه پس از ابلاغ این تصویب‌نامه، بر اساس نیازمندیهای اعلامی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن ایجاد درگاه واحد و برخط (الکترونیکی) مرکز ملی پایش محیط کسب وکار، نسبت به ایجاد زیرساختهای فنی لازم برای راه اندازی، نگهداری و توسعه پایگاه‌ها و سامانه ها و ارتباط دستگاه‌های اجرایی با مرکز از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات اقدام کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی ملزم به مدیریت محتوا و کاربری سامانه مجوزهای کسب و کار کشور، پایگاه اطلاع رسانی مجوز‌ها و نقشه ملی استعلامات کشور، سامانه دریافت، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار و مرکز فوریت‌های محیط کسب و کار کشور است.

همچنین در این مصوبه به وزارت امور اقتصادی و دارایی تکلیف شده است ضمن رصد و پایش عملکرد دستگاه‏های اجرایی و انجام پیگیری‏های لازم در جهت تحقق اهداف  تصویب‌نامه مذکور، گزارش عملکرد مرکز، دستگاه‌های اجرایی و پیشرفت تصویب‌نامه را در فواصل زمانی شش ماهه به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز