خبرگزاری کار ایران

تایید سلامت 99.1 درصدی برنج مازندران توسط 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۴۹۴

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طبق اعلام ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور و مازندران که از نمونه‌های برنج مازندران گرفته شد، ۹۹.۱ درصد برنج مازندران سالم است.

به گزارش ایلنا، عزیزالله شهیدی‌فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در آیین همزمان برداشت و نشاء مجدد مکانیزه برنج در روستای بولیده شهرستان محمودآباد اظهار کرد: نگاه وزارت جهاد کشاورزی انتقال کشاورزی سنتی به مدرن و اقتصادی است که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: جهاد کشاورزی مازندران در چهار سال اخیر ۲۳۰ میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون به کشاورزان تسهیلات ارائه کرد که این رقم بیش از ۳۰ سال گذشته است و رتبه نخست را در جذب تسهیلات مکانیزاسیون در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در تنظیم بازار و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج رخ داد که سبب ایجاد دلگرمی در کشاورزان شده است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه امروزه فاز جدیدی از انتقال کشاورزی سنتی و مدرن تحقق یافته است، گفت: امروز در این آیین کشت و برداشت به صورت مکانیزه بوده و شاهد کشت مجدد هم به صورت مکانیزه از سوی این کشاورز هستیم و این امر یعنی سرفصل جدیدی بر مکانیزاسیون کشاورزی به دست کشاورزان در حال انجام است.

وی درباره سلامت برنج مازندران گفت: طبق اعلام ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور و مازندران که از نمونه‌های برنج مازندران گرفته شد، ۹۹.۱ درصد برنج مازندران سالم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز