خبرگزاری کار ایران

در ادامه سفر معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر نیرو انجام شد؛

بهره‌برداری هم‌زمان از طرح آبرسانی به 800 روستای کشور با 500 هزار نفر جمعیت/ آبگیری سد "جامیشان" در شهرستان سنقر کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۴۳۲

با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو، آبگیری سد مخزنی "جامیشان" در شهرستان سنقر و بهره‌برداری هم‌زمان از طرح آبرسانی به 800 روستای کشور با 500 هزار نفر جمعیت آغاز شد.

به‌گزارش ایلنا، "اسحاق جهانگیری" پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در ادامه برنامه های سفر به استان کرمانشاه در شهرستان سنقرحضور یافت و هم‌زمان با حضور معاون اول رییس جمهور آبگیری سد جامیشان آغاز شد.

سد جامیشان از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی است که حجم مخزن آن 52 میلیون متر مکعب، طول تاج 268 متر، عرض تاج 8 متر و ارتفاع از پی 54.5 متر است.

عملیات اجرایی این سد از سال 88 آغاز شد و برای احداث آن 111.4 میلیارد تومان هزینه شده است.

تامین آب کشاورزی منطقه به میزان 3560 هکتار و تامین آب مورد نیاز صنعت منطقه به میزان 6 میلیون متر مکعب و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن از جمله اهداف احداث این سد است.

گفتنی است هم‌زمان با آغاز آبگیری دو سد مخزنی جامیشان و زمکان، طرح آبرسانی به 800 روستای سراسر کشور با جمعیت 500 هزار نفر در استان‌های مازندران، فارس، لرستان و خراسان جنوبی نیز افتتاح شد.

همچنین در این آیین، بهره‌برداری از 12 هزار و 642 هکتار شبکه آبیاری اصلی سدهای زاگرس، آزادی، سلیمان شاه و گیلان غرب نیز در استان کرمانشاه آغاز شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز