خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اخذ عوارض از کامیون‌های بالای 25 سال را تکذیب می کنم/ جایگزینی بنده به جای آخوندی در وزارت راه شوخی بود

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۰۰۸

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست‌های ضد تورمی دولت در چهار سال گذشته مانع از واقعی شدن قیمت سوخت شده است گفت: اینکه جایگزین اقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی باشم یک شوخی بود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داود کشاورزیان مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه واقعی نبودن قیمت سوخت به صلاح کشور نیست، اظهار داشت: از آنجایی که در طول چهار سال گذشته سیاست دولت، سیاست ضد تورمی بوده بنابراین مسئولان با افزایش قیمت سوخت و واقعی نشدن آن موافق نبودند و هنوز هم این تفکر وجود ندارد اما معتقد هستند که واقعی نبودن قیمت سوخت به صلاح اقتصاد کشور نیست.

وی ادامه داد: قطعاً افزایش قیمت سوخت و کاهش فاصله آن با قیمت فوب خلیج فارس قطعاً تورم ایجاد می کند اما این افزایش قیمت برای یک بار خواهد بود و می‌توانند از مزیت آن به نفع اقتصاد استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: واقعی شدن نرخ سود ممکن است تا چهار واحد بر تورم بیفزاید اما قرار نیست که این افزایش قیمت‌ها سالانه انجام شود و برای یک بازده زمانی بلندمدت است.

وی با بیان اینکه قرار بر این بوده که تا پایان برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه قیمت سوخت در ایران به نرخ سوخت فوب خلیج فارس برسد اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر هرچند قیمت بنزین به نرخ‌های فوب خلیج فارس نزدیک شده است اما هنوز قیمت گازوئیل فاصله زیادی با نرخ فوب خلیج فارس دارد به طوری که قیمت گازوئیل در ایران300 تومان اما نرخ فوب خلیج فارس 1500 تومان است.

احتمال وزیر شدنم شوخی بود

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اینکه شما هم گزینه‌ای برای وزارت در راه و شهرسازی باشید جدی است گفت: اینکه بنده گزینه وزارت راه و شهرسازی و جایگزین آقای آخوندی باشم یک شوخی بود.

وی افزود: معتقدم آقای آخوندی بهترین گزینه برای مدیریت وزارت راه و شهرسازی است و اگر قرار بر تفکیک وزارت راه و شهرسازی باشد تلاش ما این است که آقای آخوندی بر وزارت راه و ترابری بمانند.

 تشریح دلایل سانحه اتوبوس مسافران ماهان‌ایر به ساری

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به راه اندازی شبکه سیر در بخش حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: منظور از شبکه سیر این است که رانندگان و اتوبوس ها فقط در قالب یک قرارداد با یک شرکت اتوبوسرانی مشغول به کار باشند.

وی ادامه داد: اینکه مشخص نباشد راننده و اتوبوسی به نمایندگی از کدام شرکت حمل و نقل اتوبوسی فعالیت می‌کند، می‌تواند عامل بسیاری از مشکلات باشد به طوری که می‌تواند ایمنی سفر را کاهش دهد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: معتقد هستم هر راننده‌ای باید به صورت تخصصی در یک مسیر تردد داشته باشد و اینکه امروز راننده‌ای در چند شرکت اتوبوسرانی و چند مسیر سیر کند ناقض دستورالعمل شبکه سیر است.

وی افزود: در این طرح شرکت‌ها باید با رانندگان وارد قرارداد شوند و رانندگان و ناوگان خود را گزینش کنند.

کشاورزیان با بیان اینکه اجرای طرح شبکه سیر باعث افزایش ایمنی و افزایش ارائه خدمات می‌شود، گفت: در این طرح امکان ارزیابی خدمات وجود دارد بنابراین شرکت‌ها تلاش می‌کنند با انتخاب رانندگان ماهر و ناوگان مناسب بهترین کیفیت و ارزیابی را داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مهم‌ترین دلیل وقوع سانحه اتوبوس مسافران ماهان‌ایر به سمت ساری همین عدم اجرای طرح سیر بود اظهار داشت: ماجرا از این قرار بود که وقتی سرباز با تاخیر مواجه می‌شود مسئولان این ایرلاین به مسافران اعلام می‌کنند که می‌توانند آنها را با اتوبوس به مقصد برسانند و در نهایت بدون مراجعه به شرکت حمل و نقلی، یک اتوبوسی را کرایه می‌کنند که راننده آن تاکنون تجربه رانندگی در فیروزکوه را نداشته. بنابراین نتوانسته در سرازیری‌های این جاده اتوبوس را کنترل کند و سانحه بسیار وحشتناکی رخ می‌دهد.

کشاورزیان ادامه داد: علت این سانحه که 13 نفر از مسافران آن کشته شدند تنها به دلیل عدم اجرای طرح سیر بود.

اجرای رتبه بندی شرکت‌های حمل و نقلی و اتوبوسی در آینده نزدیک

معاون آخوندی با اشاره به اجرای رتبه‌بندی شرکت‌های حمل و نقلی اتوبوسی، برون‌شهری اظهار داشت: معتقدم که طرح رتبه‌بندی شرکت‌ها یک ضرورت است چرا که مسافران و مسئولان باید حق انتخاب داشته باشند که از کدام شرکت و با چه سطحی از خدمات استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های گردشگری به ما مراجعه می‌کنند تا یک شرکت معتبر برای حمل و نقل تورهای درون‌شهری به آنها معرفی کنیم اما بنده نمی‌توانم این کار را ا نجام بدهم. معتقد هستم که باید طرح رتبه‌بندی شرکت‌ها اجرا شود تا مسافران و مدیران شرکت‌های گردشگری بتوانند با آگاهی کامل از شرایط شرکت راننده و اتوبوس مورد نظر خود را انتخاب کند.

وی تاکید کرد: پایه اجرای این طرح گذاشته شده است و امیدوارم به زودی به اجرا برسد.

اخذ عوارض از کامیون‌های بالای 25 سال را تکذیب می‌کنم

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ضرورت کاهش سن ناوگان حمل و نقل باری در کشور اظهار داشت: باید سن ناوگان حمل و نقل باری در کشورمان کاهش پیدا کند اما هرگز نگفته ام از ناوگان باری بالای 25 سال عوارض اخذ کنیم و این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: درحال حاضر با شرکت سایپا دیزل و ماموت برای نوسازی ناوگان جاده‌ای در بخش باری قرارداد منعقد کرده‌ایم اما شرکت‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند به طوری که شرکت ماموت از 5 هزار دستگاه تاکنون 500 دستگاه کامیون را تحویل داده است.

وی ادامه داد: در موضوع تامین مالی هم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موظف به تامین منابع نیست و شرکت‌های فروشنده خودرو باید از طریق موسسات مالی داخلی و خارجی تامین مالی قراردادها را برعهده بگیرند.

اربعین امسال مرز خسروی برای تردد به عراق باز می‌شود

کشاورزیان با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای انجام سفرهای زمینی عتبات عالیات اظهار داشت: امسال از مرز خسروی هم مسافران از طریق جاده به عراق تردد خواهند داشت و تعریض جاده ایلام به مهران را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: جاده قصرشیرین به مرز خسروی هم آسفالت می شود تا تردد مسافران راحت‌تر انجام شود.

وی با اشاره به ناوگان اتوبوسی در این ایام گفت: ناوگان اتوبوسی کشور باید در ایام اربعین سایر تقاضاهای خود را کاهش دهند. سال گذشته سفرهای زمینی عتبات عالیات در ایام اربعین با 9 هزار دستگاه اتوبوس انجام شد و پیش بینی می‌کنیم امسال هم با همین تعداد اتوبوس انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز