خبرگزاری کار ایران

معاون آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه در بازدید از الکامپ:

تمام مراکز علمی باید به یکدیگر متصل شوند

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۸۳۷

در جریان بازدید حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری از غرفه شبکه علمی ایران گفت: پیوستن حوزه‌های علمیه و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به شبکه علمی ایران یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ در جریان این بازدید آبائی رئیس هئیت مدیره  شرکت خدمات و ارتباطات شبکه علمی در توضیح عملکرد شبکه ملی ایران گفت: کلیه مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی ،پژوهشی، بیمارستان‌ها و حوزه علمیه در شبکه‌ای مستقل به وسیله فیبر نوری به یکدیگر متصل می‌شوند و سروریس‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند . کلیه اعضایی که در این شبکه هستند به عنوان تولید کننده و استفاده کننده از محتوا به حساب می‌آیند. یکی از سرویس‌هایی که تحت این شبکه ارائه می‌شود اینترنت پرسرعت با نصف هزینه در احتیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: اما مهمترین هدف از این شبکه ارائه اطلاعات علمی فاخر به مخاطبان است. بدین منظور این شبکه در تلاش است به شبکه‌های علمی دنیا در ارتباط باشد. آبائی در تشریح برنامه‌های پیش روی شبکه‌ علمی ایران اضافه کرد: شبکه علمی کشور در نظر دارد به عنوان شبکه علمی جهان اسلام بدل شود. وی با اشاره به نقش شبکه علمی ایران در حوزه صنعت، گفت: شبکه علمی کشور می‌تواند ارتباط میان صنعت و دانشگاه‌ها را برقرار کند و با نظم دهی به جریان تولید محتوا در کشور تحقیقات را به صنعت وارد کند.

شهریاری در ادامه این توضیحات، از ساختار این شبکه پرسید و مقدم فر مدیر اجرائی شبکه علمی ایران  در پاسخ گفت: در ساختار‌ها ما از فیبر تاریک  استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال به وسیله این فیبر‌ها ارتباطی میان  دانشگاه تهران به مرکز مخابراتی که آن را تجهیز کرده‌ایم برقرار می‌شود و از طریق این مرکز ارتباط شبکه‌ای میان دانشگاه‌های مختلف برقرار می‌شود. بر این اساس بدین وسیله دانشگاه‌های کشور در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه وارد این شبکه می‌شوند.

شهریاری در ادامه از مراکز مخابراتی  در قالب این شبکه پرسید و مقدم فر در ادامه گفت: تاکنون در تهران  70 نقظه این مراکز راه‌اندازی شده‌اند. اما برای گسترش این مراکز در برخی از شهرستان با مشکلاتی روبه رو هستیم.

شهریاری با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی ایران، گفت: تمامی نهاد‌های دانشگاهی و مطالعاتی نیاز دارند تا به شبکه‌ای سراسری در حوزه‌‌ی علمی و پژوهشی متصل شوند. یکی از شهر‌هایی که این ضرورت در آن احساس می‌شود شهر قم است. این شهر به دلیل وجود مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی ، می‌تواند نقش عمده ای را در تولید و بهره برداری پژوهشی در قالب شبکه‌ی علمی داشته باشد.

مقدم فر در تائید سخنان شهریاری ادامه داد: ما برای اضافه کرده موسسات حوزوی به شبکه‌ی علمی و بر اساس اهمیت موضوع پروانه شبکه علمی را تغییر دادیم و نهاد‌های حوزوی نیز به مجموعه خدمات شبکه ملی ایران اضافه شد.

در پایان این بازدید حمید شهریاری با ابزار امیدواری از توسعه شبکه علمی ایران گفت: وجود ارزش افزوده شبکه ملی ایران در بخش‌های مطالعاتی و دانشگاهی ، ظرفیت این را دارد که بیش از 200 مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی را در شهر قم به این شبکه پیوند بزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز