خبرگزاری کار ایران

تا خردادماه ۱۳۹۶

شرکت ملی نفت ایران با ۲۸ شرکت داخلی و بین المللی تفاهم‌نامه امضا کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۰۸۶

شرکت ملی نفت ایران تا خردادماه ۱۳۹۶ با ۲۸ شرکت بین المللی و ایرانی حائز صلاحیت، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

به گزارش ایلنا، شرکت ملی نفت ایران پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در تیرماه سال ۹۴، و لغو تحریم‌ها در دی ماه ۹۴، اقدام به مذاکره با شرکت‌های داخلی و بین المللی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز کرده است که تا خردادماه موفق به امضای ۳۳ تفاهم‌نامه نفتی شده است.

از این تعداد، تفاهم نامه ایران با توتال، سی ان پی سی آی و پتروپارس منجر به امضای قرارداد در ۱۲ تیرماه امسال شده است.

همچنین شرکت ملی نفت ایران، ۲۶ تیرماه، تفاهم‌نامه ‎خدمات نوسازی تاسیسات و افزایش تولید گاز میدان سلمان را با شرکت‎های پتروپارس و مهندسی تویو (TOYO) ژاپن امضا کرد.

در میان تفاهم‌نامه‌های امضا شده با کشورهای خارجی، روسیه بیشترین سهم را داراست، شرکت‌های لوک اویل، زاروبژنفت، تات نفت و گازپروم نفت به ترتیب مطالعه میدان‌های نفتی آب تیمور و منصوری- آبان و پایدار غرب- دهلران و شادگان- چشمه خوش و چنگوله را به عهده دارند.

انتظار می رود از این تعداد تفاهم نامه امضا شده تا پایان سال چند مورد آن به امضا منتهی شود. بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، شرکت ملی نفت ایران مکلف شده است تا پایان امسال ۱۰ قرارداد توسعه ای میدان‌های نفت و گاز را  به نتیجه برساند که مقدمات این کار در قالب مناقصه و مذاکرات به صورت موازی در دست اقدام است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز