خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

وزارت صنعت با 17 سامانه به الکامپ آمد/ سامانه‌های تابان، ساران و ساپا در الکامپ معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۸۶۰

وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن دولت الکترونیک حضور پیدا کرده است و از خدمات و سامانه‌های جدید الکترونیک رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نمایشگاه الکامپ امسال وزارت صنعت معدن و تجارت در سالن دولت الکترونیک حضور یافته و از خدمات و سامانه‌های جدید الکترونیک رونمایی کرد.

به همین منظور اصغر مصاحب، دبیر کارگروه راهبری توسعه خدمات الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه به همراه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته خود با بیش از 17 سامانه الکترونیکی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکامپ حاضر شده است.

مصاحب ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سومین سال پیاپی با برپایی غرفه در سالن دولت الکترونیک اقدام به معرفی خدمات الکترونیک وزارتخانه و سازمان های وابسته کرده است. خدمات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت که در الکامپ رونمایی شده است، در حوزه صنعت شامل صدور مجوزهای صنعتی (فرآیند جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، ذخیره سازی کالا و فرآیند های کالاهای دخانی)، معافیت ها و مشوق های گمرکی، تامین مالی بنگاه های تولیدی، خدمات حوزه فناوری (فرآیندهای مراکز پژوهش صنعتی و معدنی ، پروانه نرم افزارخدمات مهندسی، تحقیق و توسعه، صنایع پیشرفته و دانش بنیان)، خدمات مربوط به بنگاه ها (اطلاعات آماری واحدهای صنعتی، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه ها، شناسه کسب و کارو اطلاعات تولید و اشتغال و ...)، خدمات اطلاعات مکانی بخش صنعت است که از طریق سامانه بهین یاب در دسترس است.

وی افزود: در این نمایشگاه جشنواره وب کسب و کار با هدف ترویج فرهنگ استفاده و بهسازی پرتال ها و وب سایت های بنگاه ها معرفی خواهد شد؛ وجود وب سایت مناسب به عنوان ویترین یک مجموعه در فضای مجازی امکان معرفی محصولات و خدمات را در فضای کسب و کار فراهم خواهد آورد و این جشنواره بر آن است تا از طریق معرفی بنگاه ها و واحدهای تولیدی و تجاری برتر گام موثری در این مسیر بردارد. در فاز نخست فرآیندهایی نظیر صدور پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره برداری و تعدادی دیگر بصورت الکترونیکی قابل ارائه است، به زودی و در فاز دوم فرآیندهایی مانند ‌محاسبه حقوق دولتی، آمار تولید ماهیانه مسئولان فنی و آمار تولید بهره برداری نیز به مجموعه قبلی افزوده خواهد شد.

دبیر کارگروه راهبری توسعه خدمات الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: از دیگر سامانه هایی که در این نمایشگاه معرفی خواهد شد سامانه صدور ضمانت نامه اعتباری تامین مالی متعلق به صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک است که برای کمک به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثری 70 درصد اصل و سود تسهیلات بانکی می تواند بنگاه های کوچک و متوسط را در زمینه های تحقیق و توسعه، سرمایه در گردش، خرید فناوری و ... تامین مالی کند.

مصاحب در رابطه با سامانه تماس مردمی 124 گفت: سامانه 124 برای مردم آشناست، این سامانه امکان دریافت و رسیدگی به شکایات مردم از عرضه کنندگان کالا و خدمات را فراهم آورده و شهروندان می توانند با ثبت شکایت و دریافت کد رهگیری از نتیجه شکایات خود مطلع شوند.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت، معدن وتجارت در رابطه با سرویس‌های حوزه اصناف گفت: سانه تعاملی اصناف با عنوان تلویزیون اینترنتی تابان، سامانه انتخابات الکترونیکی اصناف (ساران) و سامانه صدور پروانه کسب (ساپا) در نمایشگاه معرفی خواهند شد.

اصغر مصاحب در رابطه با رونمایی از سامانه‌های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ثبت سفارش (ثبتارش) که در حقیقت فرآیند ثبت نام، ثبت سفارش، اظهار حمل، واردات توسط مرزنشینان و فرآیندهای مالی و ... را در حوزه واردات بطور کامل بصورت الکترونیکی ارایه می دهد، یکی از سامانه هایی است که در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار خواهد گرفت. همچنین سامانه تجارت بان که یک داشبورد برای تصمیم گیری بهینه فعالان حوزه تجارت بین الملی بوده و بخش مهم آن داشبورد اطلاعات گمرک است و مواردی نظیر اطلاعات حوزه صادرات شامل ‌ارزش ریالی و دلاری صادرات انجام شده، وزن صادرات را همراه با ترکیب اطلاعات مربوط به واردات و نیز اطلاعات مشترک صادرات ، واردات و تعرفه را در خود دارد معرفی خواهد شد.

وی افزود: سومین سامانه حوزه توسعه تجارت ایران نمونش نام دارد. این سامانه درگاه الکترونیکی ثبت نام متقاضیان برای حضور در رقابت صادر کننده نمونه است.

اصغر مصاحب در پایان گفت: پورتال وزارت صنعت، معدن وتجارت باز طراحی شده و شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا) همراه با اپلیکیشن شاتا نیوز برای دریافت آخرین اخبار، مصاحبه و گزارش های خبری و تصویری نیز در دسترس است. همچنین بزودی دو فرآیند سامانه بهین یاب را در بستر تلفن همراه ارائه می دهیم.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیکی از تاریخ 30 تیر تا 2 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت 10 الی 18 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز