خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک تجارت:

حساسیت بانک مرکزی در تهیه صورت های مالی، در بلند مدت به نفع بانکهاست

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۴۸۶

مدیرعامل بانک تجارت گفت: حساسیت بانک مرکزی نسبت به نحوه تهیه و تصویب صورت های مالی و مواردی چون نحوه محاسبه ذخایر و افزایش سرمایه در بلندمدت منافع بسیار مهمی برای شبکه بانکی به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از این بانک، «محمد ابراهیم مقدم نودهی» در آستانه برگزاری مجمع عمومی بانک تجارت از برنامه این بانک برای بهبود وضعیت صورت‌های مالی و افزایش منافع سپرده‌گذاران و سهامداران خبر داد.

وی با اشاره به توفیق بانک تجارت در تطبیق با استانداردهای حسابداری مورد نظر بانک مرکزی و سیستم های حسابداری بین‌المللی گفت: بانک تجارت از جمله نخستین بانک های کشور بود که با تشکیل یک کارگروه ویژه ارتقای فرآیند تهیه صورت های مالی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی گزارش دهی مالی (IFRS) آغاز کرد.

مقدم افزود: با توجه به فرصت‌های ایجاد شده برای بازگشت به نظام بانکداری بین المللی و توسعه روابط با بانک‌های خارجی، یک واحد ویژه برای تطبیق با استانداردهای بین‌المللی صنعت بانکداری تحت نظارت مستقیم هیات مدیره در ساختار سازمانی بانک تجارت ایجاد شده است تا اقدامات واحدهای مختلف بانک در حوزه های های مختلف کسب و کار را بصورت یکپارچه و منطبق با مقررات و رویه های یکپاچه بانکداری بین المللی نظارت کند.

مقدم در ادامه گفت: یکی از مهمترین رویکردهای بانک تجارت برای افزایش سود عملیاتی و کاهش وابستگی به منابع سپرده‌ای، تنوع بخشی به سبد خدمات و افزایش درآمدهای کارمزدی به ویژه از طریق ابزارهای بانکداری الکترونیک است.

مدیرعامل بانک تجارت در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری دستگاهای های عالی مدیریت اقتصاد کشور و اهتمام مجلس شورای اسلامی ، طرح تحول نظام بانکی هرچه زودتر به تصویب رسیده و نقشه راه جدید حرکت بازار پول و بازار سرمایه مطابق با ظرفیت‌ها و فرصت‌های جدید اقتصاد کشور ترسیم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز