خبرگزاری کار ایران

سعیدنژاد مطرح کرد:

انجام ۶۰ درصد عملیات تجاری بندری کشور در بندر شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۳۶۶

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مجتمع بندری شهید رجایی سال‌های اخیر حرکتی را برای جهانی‌شدن و گرفتن سهم بیشتری از حمل‌ونقل دریایی و تجارت بین‌المللی آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، بندر شهید رجایی امروز میزبان نمایندگان مجلس و همچنین محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی است.

در این مراسم سعیدنژاد با بیان اینکه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کردیم تا سفری بندری برای اعضای کمیسیون عمران مجلس ترتیب بدهیم، گفت: اکنون موفق شده‌ایم در اولین سفر در خدمت جمعی از نمایندگان مجلس در این کمیسیون باشیم.

وی ادامه داد: بندر شهید رجایی بزرگ‌ترین و مؤثرترین بندر تجاری ایران است که به‌عنوان دروازه واردات و صادرات و تنظیم‌کننده نبض اقتصاد کشور، سال‌های اخیر حرکتی را برای جهانی‌شدن و گرفتن سهم بیشتری از حمل‌ونقل دریایی و تجارت بین‌المللی آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۶۰ درصد عملیات تجاری بندری کشور در این بندر انجام شد.

وی توضیح داد: این بندر در مهم‌ترین نقطه دریایی جهان واقع‌شده و ممتازترین بندرکشور است. ویژگی شاخص این بندر واقع‌شدن در نزدیکی تنگه هرمز است که در سال حدود ۵۰ هزار شناور با پرچم کشورهای مختلف دنیا از تنگه هرمز عبور می‌کنند.

سعید نژاد هم‌چنین به نقش سازمان بنادر در مسئولیت آبراهای حاکمیتی و بین‌المللی بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: این نقش سازمان نقشی بی‌بدیل و بسیار مهم است و سازمان بنادر و دریانوردی در ۳۷ کنوانسیون بین‌المللی عضویت دارد.

هاشمی تختی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در این جلسه، گفت: تعامل خوبی بین اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سازمان بنادر وجود دارد، ضمن اینکه بازدید دوره‌ای از زیرساخت‌های ایجاد شده در بنادر کشور در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار دارد.

وی گفت: معتقدیم اگر دولت و مجلس کمک کنند و در این نقطه سرمایه‌گذاری اساسی شود بندر شهید رجایی به تنهایی می‌تواند مشکل کشور را حل کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزایش اراضی در این بندر را مهم و حیاتی دانست و گفت: ما از سازمان بنادر به جهت حمایت و همت در افزایش ظرفیت در بندر شهید رجایی سپاسگزاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز