خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه بودجه:

پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۵۸

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه دولت خود را مقید به اجرای برنامه ششم می‌داند، افزود: سازمان برنامه و بودجه ۴۰ مورد آیین نامه اجرایی و ۱۹ مورد در ارتباط با آیین نامه های احکام دائمی تهیه و در دست اجرا دارد.

به گزارش ایلنا، نوبخت با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه اولویت های دولت محیط زیست، آب، فاضلاب و حمل و نقل ریلی است، ادامه داد: دولت برای این اولویت‌ها و اشتغال، دو هزار میلیارد تخصیص داده و همه موانعی بر سر راه بخش خصوصی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی براساس مصوبات رفع شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ۹۵۵ هزار فرصت شغلی باید به طور خالص ایجاد شود، گفت: نمایندگان مجلس در فرآیند تصویب برنامه ششم هزینه هایی برای دولت ایجاد کردند که برای دستیابی به رشد ۸ درصد به منابع جدیدی نیاز است و احتمالا در آینده برای مواردی که امکان عدم تحقق رشد ۸ درصدی وجود دارد، اصلاحاتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در ۴۱ مورد قانون برنامه ششم توسعه بیش از ۴۲۶ هزار میلیارد هزینه جدید برای دولت ایجاد شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی مدعی طلب ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی از دولت است که براساس بودجه سنواتی، ۲۰ درصد این مبلغ سالانه به تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

نوبخت افزود: طی هفته جاری حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق اسناد و هزار و ۴۴ میلیارد تومان به طرح های عمرانی پرداخت شد.

وی در ادامه توضیح داد: تلاش دولت ایجاد رشد ۸ درصدی است، بنابراین بخش قابل توجهی از ۴۲۶ هزار میلیارد تومان هزینه جدید برای دولت به وسیله شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام کاهش یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال گذشته ۷۰۳ هزار فرصت شغلی از سوی دولت ایجاد شد اما همچنان ۲۱۷ هزار نفر فاقد شغل هستند و نیازمند که این موضوع اقدامات بیشتری را می طلبد.

نوبخت افزود: دولت بر ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال بر قرارداد ۵ میلیارد دلاری با توتال تاکید جدی دارد که در کل ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم و ۸۵ میلیارد دلار درآمد آن در ۲۰ سال حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا نباید در سرمایه گذاری در ایران مانع تراشی کند، ادامه داد: رشد ۸ درصدی از جمله اهدافی است که باید با در نظر گرفتن ملاحظات و مصالح ملی محقق شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور خود را موظف به انجام مطالبات مردم می داند، افزود: درباره حقوق های نجومی بسیار شفاف تر از آن چه گفته شد، عمل شده است و دولت داوطلبانه در شورای حقوق و دستمزد تکلیف پرداخت های غیر متعارف به مدیران را به رغم آنکه تاکنون قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس تصویب نشده، مشخص کرده است.

نوبخت ادامه داد: بر این اساس دریافتی مقامات سیاسی کشور کمتر ۱۰ میلیون تومان و حداکثر دریافتی مدیران غیر سیاسی ۱۸ میلیون تومان تعیین شده است.

رئیس سازمان برنامه بودجه افزود : در آن روزهایی که مسئله حقوق های نجومی پیش آمد دولت از مردم مراتب عذرخواهی را به جا آورد، اما در آن زمان نیز حقوق مسئولان سیاسی در همین حد بود و به عنوان نمونه آخرین حقوقی که برای یکی از اعضای هیئت دولت که استاد تمام و پایه ۲۱ است، ۷ میلیون و هشتصد هزار تومان است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز