خبرگزاری کار ایران

ظهور وبسایت دلالی بین‌المللی به زبان فارسی در بحبوحه رفت وآمد هیات‌های تجاری خارجی به ایران

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۱۴۶

در حالی که اخبار اقتصادی ایران مشغول پوشش آمد و شدهای شرکت های خارجی و معاملات و سرمایه گذاری های مختلف شرکت های داخلی با شرکای بین المللی است یک وبسایت تسهیل امور مالی بین المللی با مجوز از یک جزیره در بریتانیا تبلیغات وسیعی را به زبان فارسی آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، چند روزی است که وبسایت روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی به محض تشخیص باز شدن لینک خبر در ایران پیشنهاد همکاری با یک شرکت مالی بریتانیایی را مطرح می‌کنند. 

شرکت «آی اف سی مارکتز»(IFC Markerts) با شعار «ما چیزی بیش از یک دلال ساده‌ایم»؛ در توضیحات، خود را یک شرکت دلالی آنلاین معرفی کرده است. 

این شرکت، خود را یک شرکت بریتانیایی معرفی کرده و مدعی ارائه خدمات آنلاین مالی به ۶۰ کشور جهان است؛ این درحالی است که در ویکی پدیای این وبسایت تنها دو زبان عربی و پرتغالی دیده می‌شود. 

بر اساس اطلاعات وبسایت، این کمپانی در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده و مجوز خود را از کمیسیون خدمات مالی جزیره ویرجین بریتانیا دریافت کرده که بر این اساس مجوز استفاده از پلتفورم‌های تجاری نسل جدید را به آن‌ها اعطا کرده است. 

این کمپانی مدعی ارائه خدمات دلالی با استانداردهای بین المللی به ۸۰ هزار کارگزار از ۶۰ کشور جهان است. 

به ادعای وبسایت «آی اف سی مارکت»، مدل تجارت این گروه بر اساس شفافیت و روابط اعتماد محور با کارگزاران است. 

نکته جالب توجه در این گروه تجاری-دلالی بریتانیایی، فقدان بازخورد بین المللی از کارکرد این گروه است.

به نظر می رسد این مساله طبیعی نباشد که اخبار و اطلاعات مربوط به بازتاب عملکرد کمپانی‌ای که مدعی ارائه خدمات به ۶۰ کشور با ۸۰ هزار کارگزار است تا این اندازه ضعیف باشد. از طرفی صفحات اول گوگل منحصرا به کمپانی‌های وابسته و نرم افزارهای مربوط به خود «آی اف سی مارکتز» تعلق دارد.

همه این‌ها در کنار حجم بالای تبلیغات این شرکت به زبان فارسی در کنار وبسایت‌های خبری معتبر عملکرد این بنگاه اقتصادی بریتانیایی را بیشتر زیر سوال برده است. 

با توجه به بالا رفتن حجم معاملات بین المللی به واسطه لغو تحریم‌ها در دولت کنونی و افزایش رفت و آمد هیات‌های تجاری خارجی به تهران ،ظهور چنین کمپانی‌هایی با عناوین مختلف امر غریبی نیست؛ در عین حال مشکلات مربوط به تامین مالی پروژه‌ها و روابط بانکی همچنان یکی از موانع تسهیل ارتباط تجاری شرکت‌های خصوصی با شرکت‌های خارجی است.

عدم آگاهی از ساز و کار‌های مالی بین المللی به دلیل سال‌ها تحریم و به روز نشدن سامانه‌های بانکی ایران یکی از مواردی است که نیاز شرکت‌های ایرانی به بنگاه‌های میانجی و مشاوره‌های تجاری را بیشتر می‌کند. 

افراد حقیقی و حقوقی‌ای که قصد تجارت با کمپانی‌های خارجی را دارند باید پیش از هر اقدامی همه جوانب را در نظر گرفته و به بنگاه‌های دلالی بین المللی در وهله نخست با سوظن برخورد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز