خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رییس جمهوری؛

بندرگاه جزیره هندورابی به افتتاح رسید

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۷۰۴

بندرگاه جزیره هندورابی با حضور معاون رییس جمهوری به افتتاح رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، دقایقی پیش بندرگاه جزیره هندورابی (یکی از جزایر اطراف کیش) با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به بهره برداری رسید.       

این بندر تدارکاتی و مسافری دارای یک بازوی اصلی به طول هزار و 30 متر و عرض 10 متر و یک بازوی فرعی به طول 340 متر و عرض 8 متر است.

فاصله دهانه دو بازو از یکدیگر 420 متر و عرض دهانه ورودی 120 متر با عمق 10 متر و قطر چرخش 300 متر است.

مساحت دایک استحصالی 4.2 هکتار و ارتفاع تاج آن از سطح دریا 6.5 متراست .

با ویژگی های موجود در این بندر، شناور طرح ، مسافری کروز با طول 150 متر امکان پهلوگیری در این بندر را دارند و یک پست اسکله شناور برای ظرفیت 400 هزار مسافر در سال در نظر گرفته شده است .

بندر هندورابی دارای پایانه مسافری با ظرفیت پذیرش سالانه 400 هزار مسافر است که در شرایط کنونی به گردشگران خدمات ارائه می دهد .

برای ساخت بندر هندورابی نیاز به جابه جایی مرجان های منطقه بود که سال گذشته در اردیبهشت ماه 94 با رعایت مسائل زیست محیطی انجام گرفت که طی عملیاتی و برای اجرای موج شکن ها 60 هزار قطعه مرجان جابه جا شد که 50 هزار قطعه آن در زیر موج شکن و 10 هزار قطعه نیز در پشت دایک ساحلی قرار داشتند .

جزیره هندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع در جنوب ایران و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته‌است.جزیره هندورابی با 22.8 کیلومتر مربع مساحت، در فاصله 325 کیلومتری بندر عباس و 133 کیلومتری بندر لنگه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز