خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری الکامپ مطرح شد:

الکامپ بیست و سوم، بزرگ‌ترین الکامپ تاریخ است/ ادغام الکامپ و تلکام از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۶۶۸

ناصر علی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد: نمایشگاه الکامپ امسال از نظر متراژ بیش از 70 درصد رشد داشته و در نتیجه دوره بیست و سوم، بزرگ‌ترین الکامپ تاریخ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ناصر علی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست خبری الکامپ گفت: مهم‌ترین تفاوت الکامپ امسال با سال گذشته این است که زمان الکامپ تغییر کرده است و به جای پاییز در تابستان برگزار می‌شود. همچنین الکامپ 23 به عنوان بزرگ‌ترین الکامپ تا به امروز شناخته می‌شود چرا که متراژ فضای این نمایشگاه بیش از 70 درصد رشد داشته است و از 18 هزار متر مربع به 34 هزار متر مربع فضای مفید رسیده است.

سعادت در ادامه گفت: تغییر تاریخ الکامپ، سبب شد فاصله بین دوره الکامپ 22 و 23 کوتاه شده و فرصت کافی برای برنامه‌ریزی و اجرا نداشته باشیم، به ویژه برخی شرکت‌های خارجی که سالانه برنامه‌ریزی می‌کنند، عملا امکان حضور در این دوره را نیافتند. اما نتیجه کار نشان می‌دهد مزایای تغییر تاریخ بیشتر از زیان آن بوده است.

رییس سازمان نظام صنفی در رابطه با حل مشکل ارزی ریالی گفت: به جرئت می‌گویم این مشکل به طور کامل حل شده است. اکنون بخش ارزی و ریالی به صورت خود اظهاری انجام شده و در سال گذشته حتی یک مورد جریمه در جریان بازرسی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها نداشتیم.

وی در رابطه با ادغام نمایشگاه الکامپ و تلکام اظهار کرد: براساس تفاهمی که در جلسه مشترک با مسئولان ذیربط صورت گرفت، مقرر شد نمایشگاه الکامپ و تلکام از سال 97 هم‌زمان و با مدیریت یکپارچه برگزار شود. البته جزییات این که دو نمایشگاه ادغام شده یا به صورت دیگری برگزار شود بعدا مشخص خواهد شد اما به هر حال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و مجری نمایشگاه تلکام روی هم‌زمانی این دو رویداد به توافق رسیدند.

باقر بحری عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و مدیر اجرایی الکامپ بیست و سوم گفت: فضای الکامپ امسال رشد بسیار زیادی داشته است و این مسئله بی‌سابقه است.  در نمایشگاه امسال 20 هزار متر فضا در اختیار شرکت‌های خارجی قرار گرفته است که از میان آن‌ها از کشورهای کره‌جنوبی، چین و تایوان شرکت‌هایی به طور مستقیم در نمایشگاه حضور خواهند داشت و شرکت‌هایی از هلند، آلمان، ایتالیا، ژاپن و... نیز به الکامپ امسال خواهند آمد.

بحری در رابطه با سالن الکام استارز یعنی سالن 8 و 9 که در اختیار استارت آپ‌ها قرار گرفته است، گفت: 100 استارتاپ متقاضی غرفه 12 متری بودند که خواسته آنها براورده شد و علاوه بر آن 250 استارتاپ در قالب یک استند در نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: سه بخش در نظر گرفته شده است. بخش اول افراد با سابقه در حوزه کسب و کارهای نوین به عنوان مربی (Mentor) حضور دارند و استارتاپ‌ها می‌توانند از تجربیات این افراد استفاده کنند. در بخش دوم مسابقه‌ای مانند پارسال میان استارتاپ‌ها برگزار شده و به بهترین طرح‌ها جایزه داده می‌شود. یک بخش VIP هم در نظر گرفته شده است که افراد موثر از سوی سرمایه‌گذاران خطرپذیر در این بخش حضور داشته و برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها مذاکره می‌کنند.

باقر بحری در رابطه با همکاری شرکت رایتل برای سرمایه گذاری در استارت آپ‌های نمایشگاه الکامپ گفت: ما با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مذاکره شده و قرار است این سازمان با همراهی شرکت رایتل، روی 20 تا 30 استارتاپ حاضر در نمایشگاه سرمایه‌گذاری کنند.

ناصر علی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در رابطه با رونمایی و افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در نمایشگاه الکامپ گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم شبکه ملی اطلاعات است و مهم‌ترین فاز این شبکه روز سوم الکامپ (یکشنبه هفته آینده) با حضور وزیر ارتباطات در سالن دولت الکترونیکی رونمایی می‌شود.

سعادت در پایان در رابطه با بحث مراسم افتتاحیه و اختتامیه الکامپ گفت: با توجه به این که شرکت‌ها معمولا در روز اول درگیر ساماندهی غرفه خود هستند، تصمیم گرفتیم مراسم افتتاحیه تنها در حد بریدن روبان باشد. اما در روز آخر مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

ناصر علی سعادت در رابطه با انتقاد‌های وارده به بحث اینترنت نمایشگاه و کندی آن در سال گذشته و برنامه ریزی‌های انجام شده برای رفع این مشکل در الکامپ امسال خاطر نشان کرد: تامین اینترنت از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و برای رویداد‌های یکه در این فضا برگزار می‌شود، به یک شرکت واگذار شده و قاعدتا ما نیز مصرف کننده محسوب می‌شویم. البته در حال مذاکره با تامین کننده هستیم تا خدمات با کیفیتی ارایه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز