خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور :

تمام جزایر باید به کانون توسعه کشور تبدیل شوند/ پیشتازی کیش در توسعه جزایر خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۴۵۵

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه همه جزایر خلیج فارس باید با کمک مناطق آزاد به کانون توسعه و پیشرفت کشور تبدیل شوند، گفت: منطقه آزاد کیش علاوه بر توسعه خود به نخستین منطقه برای توسعه جزایر اطراف نیز تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا ، اسحاق جهانگیری در ابتدای سفر خود به منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مناطق آزاد از کانون های توسعه اصلی ایران هستند، گفت: همه کشورهایی که مسیر توسعه را طی کرده اند مناطقی از کشورشان را از برخی قوانین و مقررات مستثنی کرده و به آنها آزادی هایی داده اند تا این مناطق بتوانند توسعه پیدا کنند و تجربه توسعه شان در سایر مناطق نیز ادامه یابد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: جهت گیری اصلی توسعه جزیره کیش بر مبنای رونق گردشگری بود که خوشبختانه فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری و کارهای زیربنایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر از طرح های مختلفی که برای رونق جزیره کیش احداث شده بهره برداری خواهد شد گفت: خوشبختانه منطقه آزاد کیش علاوه بر توسعه خود به نخستین منطقه برای توسعه جزایر اطراف نیز تبدیل شده است.

جهانگیری ادامه داد: طرح های خوبی نیز برای توسعه جزیره هندورابی انجام شده که فردا در آیین افتتاح آنها شرکت خواهم کرد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت خوب مناطق آزاد در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: سال گذشته سه برنامه ارتقاء صنایع دانش بنیان، افزایش صدور کالا و صادرات مجدد کالاهای کشورهای دیگر که در چارچوب اقتصاد مقاومتی طراحی شده بود رشد قابل توجهی داشته و نسبت به عملکرد سال گذشته صد در صد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال این برنامه ها و طرح ها تداوم خواهد یافت اظهار امیدواری کرد طرح های اشتغال زایی که در کیش احداث شده و سایر طرح های مشابه برای افزایش تولید و اشتغال در مناطق آزاد  هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

لازم بذکر است در این سفر وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دکتر جهانگیری را همراهی می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز