خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران از دخالت شورای رقابت در امر قیمت‌گذاری خودروها

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۵۴

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران از دخالت شورای رقابت در امر قیمت‌گذاری خودروها انتقاد کرده و خواستار کاهش قیمت خودروهای وارداتی شد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص مهم‌ترین معضل بازار خودروی کشور گفت: متاسفانه هنوز در کشور ما یک داستان کهنه‌ای به اسم شورای رقابت وجود دارد که با قیمت‌گذاری به طور مستقیم بر روی بازار تاثیر می‌گذارد و در روند تعیین قیمت توسط بستر اقتصادی کشور خلل ایجاد و سبب به هم ریختگی بازار می‌شود.

ابوالفضل روغنی ادامه داد: قیمت خودرو در بازار نسبت به بازار کشورهای اروپایی حداقل ۵۰ تا ۷۰ درصد گران‌تر است و مردم ما از داشتن این خودرو‌ها محروم هستند و مجبورند برای تهیه آن هزینه بیشتری پرداخت کنند.

وی ادامه داد: به هرحال روزی باید این مسئله در دولت حل شود. امروز در خارج از ایران یک ماشین خوب با امکانات متناسب را می‌توان با ۱۰ هزار دلار خریداری کرد اما در کشور ما قیمت این خودرو حداقل ۱۰۰ میلیون تومان است.

روغنی ادامه داد: اگر می‌خواهیم از تولید داخل حمایت کنیم نباید از تولید نامرغوب طرفداری کرد و بگذاریم که واحدهای تولیدی با هر کیفیتی که می‌خواهند کالای خود را به فروش برسانند. در چند سال اخیر تغییرات خوبی در کشور صورت گرفته و کیفیت خودرو‌ها اندکی بهتر شده اما هنوز قیمت آن‌ها رقابتی نیست و مهم‌ترین دلیل آن وجود شورایی به نام رقابت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز