خبرگزاری کار ایران

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:

31 تیرماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۷۸۲

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: 31 تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری است.

به گزارش ایلنا از رسانه مالیاتی ایران، نادر جنتی، معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: براساس قانون، 31 تیرماه، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری برای عملکرد سال 1395 است و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

وی با بیان اینکه، شرط برخورداری از هرگونه معافیت برای اشخاص حقوقی، ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (تا پایان تیرماه) است، افزود: عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، موجب تعلق جریمه ای معادل 30 درصد مالیات متعلق خواهد شد که این جریمه غیرقابل بخشودگی خواهد بود.

جنتی درخصوص مالیات بر درآمد اجاره املاک نیز گفت: براساس قانون مالیات های مستقیم، درآمد هر شخص ناشی از اجاره املاک مسکونی در تهران تا مجموع 150 متر مربع زیربنای مفید و در سایر نقاط تا مجموع 200 متر مربع زیربنای مفید، از مالیات بر درآمد اجاره املاک معاف است که شرط برخورداری از این معافیت، ارائه اظهارنامه در موعد مقرر (تا پایان تیرماه) می باشد و عدم ارائه آن، مشمول جریمه ای معادل 10 درصد مالیات متعلق می باشدکه غیرقابل بخشش است.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان تیرماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1395 خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی WWW.TAX.GOV.IR تسلیم و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز