خبرگزاری کار ایران

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایلنا:

سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت عواید زیادی را نصیب کشور می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۱۳۱

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان این‌که قراداد با شرکت توتال در مرحله نخست سرمایه‌گذاری، یک میلیارد دلار خواهد بود، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت عواید زیادی را نصیب کشور می‌کند.

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، به قرارداد ایران و توتال برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: ارزش این قرارداد 4.8 میلیارد دلار است که این سرمایه‌گذاری در مراحل مختلف انجام می‌شود و مرحله نخست سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار خواهد بود.

وی افزود: براساس قراردادهای جدید نفتی، مقرر شده که 120 میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز کشور سرمایه‌گذاری شود، که بدین منظور شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی بر اساس ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود در این عرصه حضور می‌یابند.

نعمتی در ادامه با بیان این‌که بازیافت نفت حتی به میزان یک درصد، عواید زیادی را نصیب کشور می‌کند، تصریح کرد: افزایش ضریب بازیافت باید در فهرست اولویت‌های سرمایه‌گذاری قرار گیرد و وزارت نفت باید با  شرکت‎های داخلی و خارجی در قالب قراردادهای مشخص و جدید نفتی در زمینه افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های مشترک همکاری کند.

این نماینده مجلس دهم، عنوان کرد: با توجه به برداشت حداکثری کشورهای همسایه در بهره‌برداری از میدان‌های مشترک با کشور، لازم است هرچه سریع‌تر با اولویت بخشیدن به سرمایه گذاری و بهره برداری حداکثری از این منابع، عقب افتادگی سالیان گذشته را جبران کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز