خبرگزاری کار ایران

در دیدار با حجتی مطرح شد؛

تاکید مدیرکل فائو بر توسعه همکاری‌ها با ایران

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۱۰۳

مدیرکل فائو در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ایران بر عزم این سازمان برای توسعه همکاری‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل فائو امروز در حاشیه چهلمین کنفرانس بین‌المللی فائو در رم در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ایران بر عزم این سازمان برای توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها با ایران در زمینه جنگل‌داری با توجه به نتایج بدست آمده از اجرای موفقیت آمیز پروژه مشترک در جنگل‌های زاگرس، تاکید کرد.

وی با اشاره به همکاری‌های فائو در طرح احیای دریاچه ارومیه و امیدواری برای گسترش نتایج به دست آمده، از ایران خواست به کشورهای منطقه در حوزه‌های مختلف فنی و تحقیقاتی کشاورزی به ویژه در مبارزه با آفت زنجره خرما کمک کند.

حجتی نیز در این دیدار به افزایش 600 درصدی تعداد و حجم اعتبارات پروژه‌های مشترک میان ایران و فائو در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: ایران دستاوردهای چشمگیری در بخش کشاورزی داشته و ضریب خودکفایی کشور در محصولات مختلف افزایش و کسری تراز تجاری بخش کشاورزی نیز از منهای 8 میلیارد دلار در سال 1392 به منهای 3 میلیارد دلار در سال 1395 کاهش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی ایران در این دیدار همچنین یادآور شد که هم اکنون 19 پروژه مشترک با فائو در بخش‌های مختلف از جمله شیلات، دانه های روغنی، جنگل، فناوری، دامپزشکی در دست اجرا است.

چهلمین اجلاس بین‌المللی فائو با حضور نمایندگان و وزرای کشاورزی 194 کشور عضو از امروز در رم آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز