خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد :

جلوگیری از خروج سالانه 500 میلیون دلار ارز از کشور / توانمندی ساخت کاتالیست در ایران

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۵۹۹

تا چند سال گذشته کاتالیست به عنوان یکی محصولاتی بود که تنها از خارج از کشور وارد می شد. اما در حال حاضر با ظهور شرکت های توانمند توانسته ایم صاحب دانش فنی بومی در این حوزه باشیم که این موضوع را می توان در حوزه بین الملل نقطه مثبتی برای رشد اقتصادی کشور ارزیابی کرد.

در همین راستا شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو به عنوان بزرگترین تولیدکننده کاتالیست در ایران، با رونمایی از آخرین دستاوردهای حوزه کاتالیستی خود در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز روسیه توانست تولیدات با کیفیت محصولات ایرانی را به واحد های مصرف کننده خارجی معرفی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نفت و گاز سرو، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز روسیه هفته گذشته  با حضور 35 کشور از جمله کشور ایران هفته گذشته در مسکو برگزار شد.در  این نمایشگاه شرکت نفت و گاز سرو به عنوان بزرگترین تولیدکننده کاتالیست در ایران، در کنار شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران و سرمایه گذاری و توسعه خوزستان حضور یافتند.  

شرکت دانش بنیان  نفت و گاز سرو در این نمایشگاه از آخرین دستاوردهای حوزه کاتالیستی خود شامل کاتالیست های فرایند تولید اوره، آمونیاک و متانول صنایع پتروشیمی ، کاتالیست های مربوطه به تولید گاز هیدروژن در صنایع پالایشی و کاتالیست های مربوط به تولید آهن اسفنجی در صنایع فولادسازی کشور رونمایی کرد.

در این میان  سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه، نیز با حضور و بازدید از توانمندی های کشور ایران در حوزه کاتالیستی، ظهور شرکت های توانمند در حوزه بین الملل را نقطه مثبتی برای رشد اقتصادی کشور ارزیابی کرد و بیان داشت: مسیر موفقیت در اقتصاد کشور از فعالیت شرکت های صاحب دانش فنی بومی می باشد.

همچنین امیرهومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو با تاکید بر تولیدات با کیفیت محصولات ایرانی اظهار کرد: تا چند سال گذشته کاتالیست به عنوان یکی محصولاتی بود که تنها از خارج از کشور وارد می شد. اما در حال حاضر به مرحله ای رسیدیم که توان عرضه این محصول به کشورهای دارای مجتمع های پالایشگاهی، پتروشیمی و فولادسازی وجود دارد.

وی افزود:  این موفقیت با تیکه بر دانش فنی ایرانی به دست آمده است که توانسته ایم محصولی تولید نماییم که به لحاظ کیفیت به گونه ای باشد که اعتماد واحدهای مصرف کننده داخلی و خارجی را جلب نماید.

وی با اشاره به اهمیت بالای صادارت محصولات دانش بنیان افزود: این دستاورد باعث می شود نه تنها از خروج سالیانه بیش از 500 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری گردد بلکه باعث ارز آوری به کشور شده که نتیجه آن میتواند اثر مستقیم بر تولید ناخالص کشور و بهبود تراز تجاری ایران گردد.

کریمی وثیق گفت: با توجه به رفرنس های در اختیار که تعداد آنها به بیش از ٢٠ ریفرمر بارگذاری شده در صنایع مختلف فولادی، پترشیمی و پالایشگاهی می باشد، ظرفیت سازی برای دستیابی به اهداف تعیین شده در این حوزه به ثمر نشسته است؛ که در این مسیر گواهی سیستم های مدیریت کیفی و گواهی های لازم برای صادرات این محصولات اخذ گردیده است.

جعفر توفیقی، دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نیز با حضور در این نمایشگاه و بازدید از غرفه شرکت نفت و گاز سرو در خصوص فعالیت های دانش بنیان حوزه کاتالیست خاطر نشان کرد: با دنبال کردن توانمندی های موجود در نزد شرکت نفت و گاز سرو ، این شرکت به عنوان شرکتی دانش بنیان و توانمند شناخته می شود که دولت نیز تلاش می کند از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت خود را از صنایع دانش بنیان توانمند به کارگیرد.

وی افزود طبق نتایج به دست آمده، کیفیت محصولات شرکت نفت و گاز سرو از درجه بالایی برخوردار می باشد که این خود نشانه ای از به ثمر نشستن حمایت ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش کاتالیست می باشد. به نوعی که می توان شرکت نفت و گاز سرو را سرآمد شرکت های دانش بنیان کشور دانست.

قدیر قیافه، رییس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سنگ آهن ایران و نائب رئیس اتاق ایران روسیه نیز با حضور و بازدید از نمایشگاه نفت و گاز مسکو ، با اعلام خبر تولید ٢٥% آهن اسنفجی کشور با کاتالیست ایرانی، اعلام کرد : کاتالیست به عنوان یکی از حلقه های ارزشی در تولید آهن اسنفجی صنایع فولادسازی کشور شناخته می شود که به نوعی می توان از آن با عنوان قلب واحدهای احیا مستقیم آهن نام برد. این محصول در حال حاضر در شرکت نفت و گاز سرو به صورت 100% از مواد اولیه ایرانی تولید می شود که این خود ارزش تولید داخلی را چند برابر کرده است. در ماه جاری به لطف خدا شاهد دستاورد بزرگی در صنعت احیا مستقیم آهن بودیم که با تولید و عرضه کاتالیست صنایع فولاد کشور توسط شرکت نفت وگاز سرو، سهم تولید آهن اسفنجی تولیدی که با کاتالیست ایرانی تولید میگردد از مرز ٢٥% گذشت که این مقدار به عنوان نقطه عطفی در این صنعت شناخته می شود.

گفتنی است که چهاردهمین نمایشگاه نفت و گاز روسیه با مشارکت 635 شرکت کننده به مدت چهار روز در محل نمایشگاه های بین المللی مسکو برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز