خبرگزاری کار ایران

ضوابط و شرایط آزمون استخدامی سازمان بنادر

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۵۲۸

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی شرایط و ضوابط استخدامی این سازمان را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، منصور آرامی اظهار کرد:‌ در آزمون استخدامی آتی دستگاه های اجرایی از سهم 200 نفری سازمان بنادر 180 نفر در بنادر شمال و جنوب و 20 نفردر مرکز (تهران) به خدمت گرفته می شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس سند برنامه ریزی نیرویانسانی سازمان بنادر مصوب سال 95 که به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده، در افق یک دهه آینده حدود 900 نفر از 2000 نفر نیروی رسمی و پیمانی شاغل در این سازمان  بازنشسته  می شوند.

وی با تأکید بر چالش سن کاری واستخدامی بالای 20 سال نیمی از کارکنان رسمی و پیمانی سازمان بنادر و بازنشستگی قریب الوقوع 900 نفر طی ده سال آینده، از 860 پست بلاتصدی به عنوان یکی از مسائل در سازمان بنادر خبر داد و افزود: تقریباً از 3600 پست سازمانی که در سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی سازمان بنادر تشریح شده است، 860 پست خالی و بلا تصدی است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر با بیان اینکه سازمان امور اداری و استخدامی ، با توجه به استدلال ها و ضرورت های جذب نیروی انسانی درسازمان بنادر، در مرحله اول به جذب و استخدام 200 نفر از طریق مسیرهای قانونی(آزمون سازمان سنجش) مجوز داده است، خاطرنشان کرد : در این مرحله و به جهت اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یک ارگان تخصصی است، تقسیم بندی و توزیع پست ها بر اساس نیازسنجی بنادر و با مشورت اعضای هیئت عامل و مدیرعامل سازمان بنادر انجام گرفت؛به طوری که به عنوان مثال در بندر بزرگ و کانتینری شهید رجایی جذب 51 نفر در دستورکار قرار گرفت.

آرامی با اشاره به تعهد 10 ساله مستخدمان آزمون آینده، توضیح داد : پذیرفته شدگان نهایی این آزمون استخدامی،برای مدت 10 سال متعهد به خدمت در پست و محل اشتغال پذیرفته شده هستند.

وی با اعلام شرط تسلط به زبان انگلیسی دربعضی از مشاغل بسیار تخصصی در حوزه دریایی و بندری، اظهار کرد: پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون باید برای انجام مصاحبه تخصصی در مراحل بعدی به سازمان بنادر مراجعه کنند و قبولی این مراحل را نیز کسب کنند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌که 25درصد از سهمیه این آزمون یعنی حدود 50 نفر به خانواده های ایثارگران و شهدا اختصاص داده شده است، افزود : همچنین 3 درصد نیز به معلولان عزیز اختصاص داده شده که آنهانیز حتما باید در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کرده باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز