خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سرشاخه‌های قاچاق موبایل را می‌شناسیم اما نمی‌گوییم!

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۹۵

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما سرشاخه‌های قاچاق گوشی را می‌شناسیم اما نمی‌گوییم؛ زیرا این وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا است.

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: که ما سرشاخه‌های قاچاق گوشی را می‌شناسیم اما نمی‌گوییم؛ زیرا این وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا است. حدود ۲ هزار میلیارد تومان قاچاق گوشی داریم و بیش از ۹۰ درصد از گوشی‌های وارداتی قاچاق هستند که ضرر و زیان دولت از اجرایی نشدن طرح رجیستری سالانه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: بزرگترین وظیفه دولت ساخت بازار اصولی است، ولی دولت در شروع کارش کدینگ ملی و مرکز شماره‌گذاری و کدگذاری کالا را منحل کرده است و اجرای آزمایشی طرح رجیستری صحت ندارد.

سبحانی‌فر پیش از این مصاحبه تلویزیونی خاطر نشان کرده بود: ما دستگاه‌های مرتبط را ملزم به تشکیل جلسه‌ای به‌منظور بررسی راه‌های جلو‌گیری از قاچاق کالا کردیم و به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه مجاب کردن تولیدکنندگان گوشی برای ایجاد نمایندگی در ایران است.

غلامحسین کریمی خراسانی، رئیس اتحادیه  دستگاه‌های مخابراتی با بیان این که  بازار کاملا آمادگی اجرای طرح رجیستری را دارد، گفت: قاچاق گوشی  مربوط به سال ۸۵ است که تعرفه ۴ درصدی بدون مشورت و اطلاع اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی به ۶۰ درصد رسید.  مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی نیز در این افزایش قاچاق بی‌تأثیر نبوده است و تنها راه حل حذف قاچاق از گوشی لحاظ کردن ۹ درصد ارزش افزوده در فاکتور فروش و تغییر نام آن به مالیات بر مصرف است تا مصرف کننده (خریدار) آن را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز