خبرگزاری کار ایران

مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد:

تولید 24 میلیون و 500 هزار بشکه میعانات گازی در فازهای 4 و 5

کد خبر : ۵۰۳۹۰۱

پالایشگاه سوم در سال گذشته نزدیک به 17 میلیارد متر مکعب گاز شیرین، 24 میلیون و 500 هزار بشکه میعانات و 636 هزار و 500 تن اتان تولید کرد.

به گزارش ایلنا، مدیر پالایشگاه سوم با بیان مطلب فوق تصریح کرد: این پالایشگاه یکی از پیچیده‌ترین فرآیندها و متنوع‌ترین محصولات را در بین پالایشگاه‌های پارس جنوبی داراست ومطابق طراحی این پالایشگاه توان تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگردرا دارد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی محمد شفیع مؤذنی، افزود: در فاز 4 و 5 همچنین 2 هزار و 400 تن اتان و 3 هزار و 200 تن LPG نیز تولید می‌شود.

به گفته وی، این پالایشگاه در سال گذشته موفق به تولیدنزدیک به 17 میلیارد متر مکعب گاز شیرین، 24 میلیون و 500 هزار بشکه میعاناتگازی و 636 هزار و 500 تن اتان شده است.

مؤذنی افزود: در سال 95 همچنین 988 هزار تن LPG و 87 هزار تن گوگرد از فازهای 4 و 5 به خارج صادر شده است.

مدیر پالایشگاه سوم اظهار داشت: محصولات فازهای 4 و 5 علاوه بر تأمین گاز مورد نیاز در داخل کشور، به پتروشیمی‌ها و صادرات اختصاص می‌یابد.

به گفته مؤذنی؛ تمام اتان تولیدی پالایشگاه که محصولی بسیار با ارزش است، به پتروشیمی‌های جم، آریا ساسول و کاویان ارسال می‌شوند.

وی افزود: اتان در این پتروشیمی‌ها تبدیل به اتیلن می‌شود که پایه اصلی تولید بسیاری از محصولات در پتروشیمی‌های کشور است.

گفتنی است؛ عمده LPGتولید شده فازهای 4و 5 نیز به خارج از کشور صادر می‌شود و بخش کمی از آننیز به پتروشیمی جم می‌رود.همچنین قسمت اعظم میعانات گازیتولید شده از پالایشگاه سوم نیز صادر می‌شود و بخشی از آن در اختیار پتروشیمی برزویه قرار می‌گیرد.گوگرد فازهای 4 و 5 نیز به‌صورت گرانول به خارج از کشور صادر می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز