خبرگزاری کار ایران

رفع ممنوعیت مشروط استفاده از خمیر مرغ در فراورده های گوشتی

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۷۹۱

معاون نظارت بر اجرای استاندارد گفت: در صورت رعایت نشدن شرایط و الزامات استفاده از خمیر مرغ در سوسیس وکالباس، مجددا استفاده از آن ممنوع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد اعلام کرد: جلسات متعدد مدیریتی درخصوص تولید سوسیس و کالباس برگزار شده و طبق استاندارد مربوطه، تولید کنندگان موظف به رعایت شرایط و الزامات استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس هستند، در غیر این صورت استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس همچنان ممنوع است.

وی الزامات و شرایط استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس را استفاده از مرغ های مورد تایید سازمان دامپزشکی، تولید خمیر مرغ در کارخانه تولید سوسیس و کالباس، ممنوعیت حمل و نقل خمیر مرغ در بین واحدهای تولیدی، ممنوعیت استفاده از بافت های غیرمجاز (روده و کبد)، تولید روزانه خمیر مرغ، استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های 60 - 40 درصد و استفاده اجباری از روکش یا پوشش زرد رنگ که روی آن به صورت خوانا نوشته شده باشد «کالباس با خمیر مرغ» برشمرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: واحدهای تولیدی دارای پروانه تولید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز به تولید فرآورده سوسیس و کالباس با استفاده از خمیرمرغ هستند. به زودی زمان اجرایی شدن این مصوبه از سوی سازمان ملی استاندارد ایران اعلام خواهد شد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران در تاریخ اول مردادماه سال 1390 استفاده از خمیرمرغ را به علت استفاده از ضایعات مرغ در تولید سوسیس و کالباس ممنوع اعلام کرده بود. اختلاف نظردراستفاده ازخمیرمرغ در فرآورده های غذایی بین سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی باعث شد مسئولان سازمان غذا و دارو در ماه های ابتدایی سال 94 اعلام کنند که خمیرمرغ اجازه ورود به محصولات غذایی را ندارد، اما همواره تخلفاتی در این زمینه وجود داشته و سازمان غذا و دارو خواستار اصلاحاتی در این فرآورده غذایی شده است.

مرندی مقدم در پایان گفت: مسئولان دامپزشکی هم اقدامات قانونی، علمی و بهداشتی درباره تولید خمیر مرغ را به اجرا گذاشتند و حتی استانداردهای آن فراتر از استانداردهای اتحادیه اروپا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز