خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

در فضای امنیتی نه تنها سرمایه‌گذار خارجی بلکه داخلی‌ها هم حاضر به ورود نخواهند بود

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۶۵۵

با تفکر نیروهای تندرو هیچوقت به امنیت اقتصادی نمی رسیم بنا بر این برای اینکه فضای کسب و کار واقعی در اقتصاد ایران حکمفرما شود باید تعادل در بازار وجود داشته باشد.

مهدی پازوکی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بیانیه اخیر شورای هماهنگی حزب‌الله مبنی بر آتش به اختیار بودن و تاثیر آن بر مباحث مربوط به جذب سرمایه گذاری اظهار داشت: عمده ترین مسئله اقتصاد ایران برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فضای کسب و کار اقتصادی مناسب است زیرا در فضای نامناسب هیچ کس سرمایه گذاری نمی کند. 

وی افزود: ما از ابتدای انقلاب مشروطیت اولین کشوری در منطقه بودیم که خواهان محدودیت قدرت و حاکمیت قانون بوده‌ایم چرا که معتقدیم مشروعیت و ایجاد محدودیت از مسیر قانون لازمه هر فضایی از جمله کسب و کار اقتصادی است.

پازوکی با بیان اینکه ما باید قانون را نصب العین قرار داده و از این طریق راهگشای حل اختلافات فیمابین گروه‌های اجتماعی و اقتصادی باشیم، تصریح کرد: اگر در کشور قانون قداست داشته باشد قطعا امنیت اقتصادی نیز در کشور حکمفرما خواهد بود بنا براین تنها از مسیر قانون است که عدالت در جامعه و اقتصاد جاری و ساری شده و رشد اقتصادی محقق می شود.

وی بیان کرد: برای اینکه فضای کسب و کار برای فعالیت های اقتصادی مناسب باشد باید شفافیت اقتصادی بر آن جامعه حاکم باشد زیرا کسی اقدام به سرمایه گذاری در یک اقتصاد می کند که رانت و  گروههای تندرو و رانتی وجود نداشته باشد، ساختار اقتصادی کاملا شفاف باشد،رقابت سالم اقتصادی وجود داشته باشد و همچنین انحصار برای هر دو بخش دولتی و خصوصی از بین برود و البته مهم‌ترین نکته این است که امنیت اقتصادی در جامعه وجود داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: اگر بانک های خارجی با ما کار نمی کنند به این جهت است که ما باید به سازمان شفافیت FATF بپیوندیم، ما خودمان قربانی تروریسم هستیم بنابراین باید از اتهام های نظیر عدم شفافیت در مباحث بانکی و اقتصادی مبری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران مزیت هایی مثل نیروی کار ارزان و تحصیل کرده و انرژی ارزان و پایین بودن بدهی خارجی نسبت به تولید ناخالص ملی  دارد اما اگر فضا امنیتی شود نه تنها تولید کننده داخلی بلکه سرمایه گذار خارجی نیز حاضر به ورود به کشور نیست.

پازوکی بیان کرد: امروز یکی از درآمد هایی که کشور سوئیس دارد از محل امنیت اقتصادی است که ایجاد کرده است و تمام پول های دنیا در بانک های سوئیس ذخیره می شود اینگونه نیست که با هر دستور ی پول مصادره و یا مورد تعرض قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه خدمتی که تندورها به دشمنان ملت از جمله اسرائیل، امریکا و سلفی های حوزه خلیج فارس می کند هیچ کشوری تا به حال نکرده است ، تاکید کرد: با تفکر نیروهای تندرو هیچوقت به امنیت اقتصادی نمی رسیم بنا بر این برای اینکه فضای کسب و کار  واقعی در اقتصاد ایران حکمفرما شود باید تعادل در بازار وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز