خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهوری:

تاخیر در تحویل قطعه یک آزادراه شمال طبیعی است/ قطعه دو 3 ساله ساخته می‌شود/ قطعه 3 را با فاینانس خارجی می‌سازیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۲۱۵

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که قطعه یک آزادراه شمال را در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسانیم و تاخیر چند ماه در این پروژه عظیم مهندسی طبیعی است اظهار داشت: قطعه 2 سه ساله ساخته می شود و قطعه 3 را با فاینانس خارجی می‌سازیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اسحاق جهانگیری در بازدید از قطعه یک آزادراه تهران–شمال به همراه وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان و سایر مقامات حاضر در این بازدید پس از صدور دستور ساخت قطعه 2 این آزادراه اظهار داشت: قطعه یک آزادراه تهران - شمال تونل های بسیار بلندی دارد به طوری که طول یکی از این تونل به4 هزار و 900 متر می‌رسد.

وی ادامه داد: در طول مسیر پل‌های متعددی وجود دارد که سازه ‌این پل‌ها بسیار پیچیده است. این سازه‌ها حتی در حد خاکریزی هم پیچیدگی‌های فنی بسیار زیادی دارند.

وی با بیان این که در دو سال اخیر ساخت این آزادراه پیشرفت فیزیکی بسیار مطلوبی داشته است، گفت: قطعا قطعه یک آزادراه تهران- شمال در سال جاری تکمیل می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این قطعه از آزادراه 32 کیلومتر است و مسیر رفت به استان مازندران را کوتاه می‌کند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ساخت قطعه دوم هم به طول 22 کیلومتر آغاز شده است، اظهار داشت: در این قطعه چهار پیمانکار ایرانی حضور خواهند داشت. مناقصات انتخاب این چهار پیمانکار برگزار شده است و کارگاه‌ها تجهیز شده‌اند.

وی ادامه داد: در قطعه 2 آزادراه تهران–شمال تونل‌های بسیار بلندی وجود دارد به طوری که طول تونل البرز به 6هزار و 400 متر می‌رسد.

معاون اول رئیس جمهور از شروع ساخت مسیر رفت تونل البرز خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه مشخص شده است.

جهانگیری گفت: قرار بر این است که قطعه دوم سه‌ساله ساخته شود قرارداد 800 میلیارد تومانی با پیمانکاران منعقد شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از بین قطعات آزادراه تهران – شمال تنها قطعه 3 باقی مانده است گفت: قطعه 4 هم زیر بار ترافیک رفته است.

وی درباره تعیین تکلیف قطعه 3 آزادراه تهران – شمال گفت: با سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت این قطعه در حال مذاکره هستیم و امسال قطعه سوم تعیین تکلیف می‌شود.

جهانگیری با بیان این که پروژه آزادراه تهران–شمال یکی از افتخارات مهندسی ایران است اظهار داشت: آزادراه این پروژه باید در سطح بین‌المللی مطرح شود و مردم باید به مهندسان ایرانی برای ساخت این پروژه افتخار کنند.

وی ادامه داد: تامین مالی قطعه 3 از طریق فاینانس و منابع خارجی تامین می‌شود و در سال جاری به این جمع‌بندی خواهیم رسید که پیمانکار خارجی را انتخاب کنیم و این قطعه هم تعیین تکلیف شود.

جهانگیری با بیان اینکه به طور قطع یکی از پروژه‌های موفق کارنامه بنیاد مستضعفان پروژه آزادراه تهران – شمال خواهد بود گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی با بنیاد مستضعفان برای پیشبرد این پروژه برقرار شده و موانع پیش‌روی بنیاد برای ساخت این پروژه را برطرف کرده‌ایم.

جهانگیری همچنین با اشاره به تاخیر در افتتاح قطعه یک آزادراه تهران – شمال گفت: این پروژه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مهندسی کشور است و مسائل فنی، اقتصادی و اجتماعی بسیار پیچیده‌ای دارد بنا بر این تاخیر چندماهه در افتتاح آن طبیعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز