خبرگزاری کار ایران

معان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

آمادگی بنادر جنوب کشور برای افزایش تردد به بنادر خلیج فارس/ هندی‌ها پیمانکار توسعه بندر چابهار را انتخاب کردند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۳۴

معان وزیر راه و شهرسازی از آمادگی تمام بنادر جنوب کشور برای افزایش تردد به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر خبر داد و گفت: 80 میلیون دلار از ال سی هندی‌ها برای بندر چابهار گشوده شده و هندی‌ها پیمانکار توسعه بندر چابهار را انتخاب کرده‌اند.

محمد سعیدنژاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا تردد کشتی‌های ایران از بنادر جنوبی به سمت کشور قطر برای حمل بار و کالا افزایش یافته است، اظهار داشت: خوشبختانه تمام بنادر ایران در جنوب کشور برای حمل بار کالا و خودرو به مقاصد متعدد مجهز به امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی هستند و تردد بیشتری از این بنادر کشورمان به بنادر و کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می‌شود.

سعید نژاد با بیان اینکه همواره ترددهای بالایی به مقاصد قطر، امارات و کویت از بنادر جنوب کشورمان انجام می‌شود گفت: اینکه تردد به قطر افزایش یافته اقدام جدیدی نیست و همواره در مورد قطر ترددها زیاد بوده و خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌هر کدام از بنادر حوزه خلیج فارس اگر برای افزایش تردد و حمل و نقل دریایی و ترانزیت با بنادر ایران داشته باشند ایران آمادگی این افرایش تردد را دارد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: چندین بندر در جنوب کشورمان از جمله بندر بوشهر ، بندر دیر و بندر کنگان نسبت به سایر بنادر فاصله کوتاه‌تری تا قطر دارد به طوری که فاصله دریایی این بنادر تا بنادر قطر چیزی حدود 8 ساعت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌در حال حاضر عملیات تخلیه و بارگیری و ارسال بار به بنادر حوزه خلیج فارس از جمله قطر از مبدا بنادر جنوبی کشورمان به صورت روزانه در حال انجام است و هیچ مشکلی و محدودیتی وجود ندارد و بنادر جنوب کشورمان آمادگی کامل برای افزایش تردد به بنادر حوزه فارس را دارند.

سعید نژاد همچنین با اشاره به آخرین وضعیت قرارداد هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار اظهار داشت: با سرمایه‌گذاران هندی دو قرارداد منعقد کرده‌ایم یک قرارداد مربوط به تامین منابع مالی توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است این قرارداد ، قرارداد تامین فاینانس است و محدودیتی برای اجرای این قرارداد وجود ندارد.

وی افزود:‌ شرط ما با هندی‌ها این است که ساخت برخی از تجهیزات و ورود به برخی از صنایع مورد نیاز در توسعه بندر چابهار در صنایع کشورمان انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ 150 میلیون دلار قرارداد با چینی‌ها ال سی 80 میلیون دلار در حال انجام و بازگشایی است.

وی گفت: قرارداد دوم ما با هندی‌ها قرارداد سرمایه‌گذاری است و هندی‌ها باید تجهیزات مورد نیاز توسعه بندر چابهار را خریداری کنند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری ادامه داد: فرآیند انعقاد قرارداد خرید تجهیزات انجام شد و هندی‌ها پیمانکار پروژه را انتخاب کرده‌اند که به خاطر سخت‌گیر‌های طرف ایران برای تنظیم مشخصات قراردادهای فنی نمایندگان سازمان بنادر در تمام قراردادهای فنی و مناقصه‌های مشارکت حضور دارند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما برای جذب هندی‌ها به بندر چابهار این است که خط مستقیم بین بنادر ایران و هند برقرار شود، گفت: امروز با افزایش ارتباطمان با هندی‌ها خط مستقیم بین بندر چابهار و هند ایجاد شده و دومین کشتی کانتینری از هند وارد بندر چابهار شد که این در تاریخ عملکرد بندر چابهار بی‌نظیر بوده است چرا که پیش از این کشتی‌ها از بندر هند به بنادر جنوبی حوزه خلیج فارس تردد می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز