خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران:

به صورت اعتباری با تاجران قطر کار می کنیم/برندهای مورد استفاده در قطر در ایران نیز تولید می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۰۶۸

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: به دلیل اینکه هیچ گونه رابطه بانکی با قطر وجود ندارد تاجرهای ایرانی و قطری در حال حاضر به صورت اعتباری با یکدیگر معامله می کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی به قطر گفت: ما در بخش مواد غذایی دو گروه مواد خام کشاورزی و صنایع تبدیلی داریم و علی‌رغم اینکه ما در بخش کشاورزی واریته‌های خوشمزه و پرطرفدار داریم اما به لحاظ بسته‌بندی و عدم توانایی نگهداری بلندمدت از آنها نتوانستیم بازار منطقه را به دست بگیریم.

کاوه زرگران ادامه داد: در بخش صنایع تبدیلی همچون شکلات، کنسروها و آرد تکنولوژی ما با کشورهای توسعه‌یافته یکسان است و حتی در برخی از حوزه‌ها می‌توانیم گوی رقابت‌ را از آنها بگیریم. بسیاری از برندهایی که در ماه‌های گذشته وارد قطر می‌شد امروز در ایران مشغول تولید هستند به طور مثال چهار برند مطرح آب‌معدنی که صادرات به قطر دارند امروز در ایران تولید می‌کنند و در سایر صنایع نیز این برندها به همراه شرکای ایرانی خود در حال فعالیت هستند.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در بخش لبنیات نیز برندهای کشورمان در بازار منطقه و کشورهای حوزه قفقاز حضور قوی دارند و توانسته‌اند به بازار اروپا نیز راه پیدا کنند. ما در این بخش کالاهای لوکسی داریم و به طور حتم برای تصاحب بازار قطر مشکلی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر توانایی‌های لازم برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان مقوله‌های سیاسی و امنیتی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و دولت نیز باید در این راه به ما کمک کنند. در بخش صدور روادید و ارتباطات بانکی ما برای تجارت با قطر دچار ضعف هستیم.

زرگران با اشاره به تجارت خارجی قطر گفت: ما در سال 95، 102 میلیون دلار صادرات به قطر داشته‌ایم که 18 میلیون دلار آن مواد غذایی بوده است که از این رقم فقط 10 میلیون اختصاص به صادرات پسته و زعفران داشته این یعنی ما فقط در بخش محصولات انحصاری قوی هستیم.

وی ادامه داد: صادراتی که پس از بحران خلیج فارس در این کشور انجام شده براساس ارتباطاتی بوده که از قبل تاجران استان فارس با طرف‌های قطری داشتند هرچند ارتباطات جدیدی هم شکل گرفته اما صدور کالا و نحوه تسویه آن کاملاً به صورت اعتباری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز