خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

استراتژی ما سهامدار کردن بازنشستگان و کارگران است/ در حال خروج از بنگاه‌داری هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۸۲۲

علی ربیعی در مراسم امضای قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در مجلس و حرم مطهر امام خمینی اظهار داشت: گروه‌های تروریستی سال‌ها است که امنیت منطقه ما را نشانه گرفته‌اند و بنده در اینجا تسلیت خود را به مناسبت این حادثه کور تروریستی اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: من به خانواده شهدای حادثه تروریستی اخیر تسلیت عرض می‌کنم. شهدایی که ما سال‌ها برای مقابله با تروریست‌ها داده‌ایم. ما از ابتدا مخالف پدیده تروریسم بودیم و در مقابل آن ایستادگی کردیم.

ربیعی تاکید کرد: بنده نه به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بلکه به عنوان تحلیلگری که سال‌ها در حوزه مسائل امنیت ملی کار کرده است می‌گویم که اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز به جای اینکه با یک جریان تروریستی مواجه باشیم دولت‌های تروریستی حاکم شده بودند و دنیا باید با دولت‌های تروریستی مبارزه می‌کرد.

وی ادامه داد: اینکه امروز دولت‌های تروریستی وجود ندارند به دلیلی خدمتی است که جمهوری اسلامی ایران به دنیا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در تهران گفت: این عملیات فاقد ارزش نظامی و اطلاعاتی بود و این که این گروهک تروریستی چندی پیش اطلاعیه دادند و مجلس و حرم مطهر امام خمینی را شرک‌آلود بنامیدند روشن می‌کند که ماهیت این گروه چیست.

وی با بیان اینکه ثبات ایران موضوعی بود که برخی از بدخواهان توان تحمل آن را نداشتند گفت: سیاست بدخواهان ایران این بود که ثبات و امنیت را از کشور ایران بگیرند.

ربیعی همچنین در ادامه این مراسم با اشاره به سیاست‌های دولت نسبت به گسترش فعالیت‌های صندوق‌های بازنشستگی در سال 96 اظهار داشت: صندوق‌های بازنشستگی یکی از بحث‌های مهم در اقتصاد کشور است. مطابق دستور ریاست جمهوری درباره فضای کسب و کار و استفاده از توان بخش خصوصی در دولت دوازدهم گسترش صندوق‌ها را هم در این مسیر قرار داده‌ایم و استراتژی چند گانه در این حوزه داریم و قراردادی که امروز با بوئینگ منعقد شده در راستای تحقق همین استراتژی‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از استراتژی‌های ما تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خروج از بنگاه‌داری است و در سال 96 به طور قطع این استراتژی را عملیاتی خواهیم کرد.

ربیعی گفت: بنا بر این از تعدادی از بنگاه‌ها خارج می‌شویم و در محل‌هایی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که سودآوری بیشتری برای بازنشستگان داشته باشند.

وی افزود: لیست این شرکت‌ها را آماده کرده‌ایم و با توجه به فضای کسب و کار و بازار بورس طی یک برنامه مشخص که صندوق‌های بازنشستگی بتوانند بیشترین سود را داشته باشند این استراتژی‌ها را دنبال می‌کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: از دیگر استراتژی‌های ما رفتن به سمت استفاده بیشتر از منابع و افزایش آورده صندوق است و تا حدودی در تحقق این استراتژی موفق عمل کرده‌ایم چنانچه در سال 92 آورده صندوق 800 میلیارد تومان بود اما در سال 96 که بودجه را بستیم این رقم به سه هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: بیمه تکمیلی بازنشستگان را دنبال می‌کنیم و یکی از برنامه‌های مهم ما افزایش پلکانی حداقل حقوق بازنشستگان است.

ربیعی با بیان اینکه افزایش درآمد سایر صندوق‌ها هم در اولویت کاری ما قرار دارد و این افزایش سرمایه‌گذاری‌ها باید در زندگی بازنشستگان تاثیر ملموس بگذارد، گفت: از دیگر برنامه‌های ما افزایش قدرت خرید بازنشستگان در بازه زمانی کوتاه مدت و بلندمدت است به نحوی کاهش قدرت خرید بازنشستگان به صورت مستمر جبران شود.

وی ادامه داد: از دیگر استراتژی‌های ما افزایش سقف وام‌های پرداختی است به طوری که در همین صندوق بازنشستگی شرکت آسمان میزان پرداختی وام‌ها از 100 میلیارد به 700 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است یعنی افزایش 7 برابری.

وی تاکید کرد: صندوق‌ها باید از کارپردازی به زندگی بازنشستگی تبدیل شوند. یعنی برنامه‌هایی برای افزایش تفریح بازنشستگان مدنظر قرار داده‌ایم و تدوین و رونمایی سند سالمندی جزو برنامه‌های ماست.

این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: استراتژی دیگر ما که در حال مطالعه آن هستیم این است که بازنشستگان در درجه اول و کارگران در درجه دوم در شرکت‌ها و مراکز اقتصادی بزرگ صاحب سهام شوند. این اقدام را در سال 95 به صورت پایلوت در صندوق کشوری با بیمه ملت اجرا کرده‌ایم و قرار بر این است که سهم بانک رفاه به بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار شود.

وی تاکید کرد: طبق قرارهای اولیه قرار بر این است که بازنشستگان با حقوق خودشان از محل مستمری پول سهام را پرداخت کنند و بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرند در شرکت‌های بزرگ صاحب سهام شوند.

وی تاکید کرد: از دیگر استراتژی‌های مهم ما این است که سرمایه‌گذاری‌ها در صندوق‌ها به صورت مستقیم بر زندگی بازنشستگان تاثیر بگذارند و از این رو در لایحه حدود اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترتیبی داده شده که سهم شرکای اجتماعی در صندوق‌ها افزایش داشته باشد و بازنشستگان و مخاطبان این صندوق‌ها ناظر بر تصمیم‌سازی‌ها باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز