خبرگزاری کار ایران

افزایش 9.8 درصدی تولید خودرو در سال 96

کد خبر : ۴۹۸۱۲۱

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو گفت: بیش از 233 هزار دستگاه انواع خودرو از ابتدای امسال تا 15 خردادماه در کشور تولید شد وه در مقایسه با مدت مشابه پارسال 9.8 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، امیر حسین قناتی در پایان جلسه امروز این شورا با اعلام این خبر افزود: از ابتدای فروردین ماه تا پانزدهم خردادماه امسال  در مجموع 233 هزار و 118 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 212 هزار و 355 دستگاه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه 220 هزار و 716 دستگاه خودروی سواری از ابتدای سال 96 تا پانزدهم خردادماه تولید شد گفت: این میزان در مقایسه با 195 هزار و 47 دستگاه خودروی سواری تولید شده در همین مدت سال 95، 13.2 درصد افزایش یافته است.

سخنگو شورای سیاست گذاری خودرو هم چنین به تولید 409 دستگاه انواع مینی و اتوبوس در این مدت اشاره و تصریح کرد: این میزان نیز در مقایسه با 180 دستگاه مینی بوس و اتوبوس تولید شده در این بازه زمانی سال گذشته 127.2 درصد افزایش یافته است.

قناتی افزود: در این مدت 10 هزار و 167 دستگاه وانت، یک هزار و 883 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز موضوع مشتری سازی و استفاده حداکثری از قوای نیرو محرکه تولید داخل بود گفت: قرار شد شرکت های خودروساز سنگین با توجه به تنوع بسیار زیادی که در بخش خودروهای تجاری سنگین وجود دارد ، این تنوع را کاهش دهند تا تیراژ اقتصادی مناسب تری برای تولید داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مقرر شد در 2 کارگروه در بخش های خودروهای تجاری کامیون و کشنده و اتوبوس و با نمایندگان شرکت های خودروساز تشکیل شود ، تا با استفاده توان شان برای تولید موتور، گیربکس و شاسی در کشورموارد و سیاست هایی که نیاز است جمع بندی شود و ظرف 2 هفته برای تصمیم گیری نهایی به شورای سیاست گذاری خودرو ارایه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز