خبرگزاری کار ایران

بهاءالدین هاشمی‌حسینی در گفتگو با ایلنا:

تعاونی‌های اعتباری با مجوز وزارت تعاون دولت قبل شکل‌ گرفتند/ اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از بحران اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۳۶۸

هاشمی‌حسینی گفت: هر مؤسسه پولی‌ و بانکی باید از بانک مرکزی مجوز دریافت کند اما در دولت قبل وزارت تعاون به این تعاونی‌های اعتباری مجوز داد، در نتیجه این وزارتخانه باید کار نظارت و کنترل را هم انجام می‌داد.

بهاء‌الدین هاشمی حسینی، مدیرعامل اسبق بانک صادرات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تعیین تکلیف مؤسسات و تعاونی‌های اعتباری غیرمجاز اظهار داشت: اشتباه بزرگ از سال‌ها پیش آغاز شد و با مصوبه مجلس‌، تعاونی‌های‌ اعتباری شکل‌ گرفتند به عنوان مثال تعاونی‌ اعتباری صیفی‌کاران، تعاونی‌ اعتباری کش‌بافان، تعاونی اعتباری تراش‌کاران و غیره تشکیل شدند.

وی افزود: هر مؤسسه پولی‌ و بانکی باید از بانک مرکزی مجوز دریافت کند اما در دولت قبل وزارت تعاون به این تعاونی‌های اعتباری مجوز داد، در نتیجه این وزارتخانه باید کار نظارت و کنترل را هم انجام می‌داد.

این کارشناس بانکی تصریح کرد: اما این‌ تعاونی‌ها خود اقدام به جمع آوری سپرده و پرداخت وام کردند. بانک مرکزی در ایجاد این مؤسسات و تعاونی‌ها هیچ دخالتی نداشت، تنها قصور بانک مرکزی در خصوص این تعاونی‌ها عدم هشدار در زمان شکل‌گیری آنها بود، هم اکنون نیز بانک مرکزی برای تسویه این تعاونی‌ها و مؤسسات پولی ندارد که بپردازد.

هاشمی‌ حسینی خاطر نشان کرد: کار بانک مرکزی تنها مدیریت است اما در خصوص مؤسساتی که‌ اعلام ورشکستگی کرده‌اند می‌تواند آنها را به واحد دیگری منتقل کند و دارایی‌های آنها را بفروشد و به پول تبدیل کند.

وی گفت: این اتفاقات در ایران بی‌سابقه بوده و بانک مرکزی برای این که یک بحران اقتصادی به بحرانی اجتماعی تبدیل نشود اقدام به پیگیری این مشکلات کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز