خبرگزاری کار ایران

عشایر خراسان شمالی از برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۰۵۱

مجری پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: 5 هزار نفر از عشایر استان از برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند.

به‌گزارش ایلنا، مجری پروژه های انرژی های تجدید پذیر شرکت توزیع برق خراسان شمالی از عقد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل امور عشایر و شرکت توزیع برق استان خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، به زودی 5 هزار نفر از عشایر کشور که در خراسان شمالی هستند، از نعمت برق خورشیدی برخوردار خواهند شد.

"اسماعیل حسین پور" با بیان این که بر اساس این تفاهم نامه، شرایط واگذاری پنل های خورشیدی به عشایر استان که چادرنشین بوده و سکونت گاه دائمی ندارند فراهم خواهد شد افزود: مقرر شده تا پنل های 120 واتی قابل حمل همراه با باتری ذخیره ساز 540 وات ساعتی در اختیار متقاضیان عشایر قرار گیرد.

وی با بیان این که این پنل ها دارای کد اختصاصی مربوط به عشایر بوده و قابلیت واگذاری به غیر و خرید و فروش را ندارد اظهار داشت: همچنین سامانه خورشیدی یاد شده ویژه عشایر استان خراسان شمالی طراحی شده و بنابراین نسبت به انواع مشابه این سامانه در کشور از ظرفیت بالاتری برخوردار است.

این مسئول توضیح داد: این اقدام پس از نظرسنجی از عشایر استان نسبت به میزان نیاز به انرژی انجام شده است و پنل های یاد شده با دو خروجی AC  و DC،  توان روشن کردن 6 لامپ LED، شارژ کردن تلفن همراه و بهره برداری برای سیستم های صوتی و تصویری را داراست.

وی همچنین از پرداخت 53 درصد هزینه این سامانه توسط شرکت توزیع برق استان خبر داد و افزود: مطابق وعده های مسئولان استانی، مقرر شده، ما به تفاوت هزینه این سیستم نیز توسط دیگر ارگان های دست اندرکار استانی تامین شود.

"حسین پور" با بیان این نکته که شرکت سازنده پنل ها، 5 نمونه را برای تست میدانی و انجام آزمایش های فنی در اختیار شرکت قرار داده است گفت: پس از اعلام نتایج این آزمایش ها که با همکاری دانشگاه های استان انجام می گیرد، نقاط ضعف احتمالی آن به شرکت سازنده گزارش می شود تا محصولی ایده آل در اختیار عشایر استان قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد: برای رفاه حال عشایر، نماینده شرکت سازنده پنل، به منظور رفع عیوب احتمالی، ضمانت  و خدمات پس از فروش و آموزش شیوه های استفاده از سیستم، در استان مستقر خواهد شد.

گفتنی است: تا پایان سال جاری 2 هزار نمونه از این سامانه خورشیدی در اختیار عشایر استان قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز