خبرگزاری کار ایران

مدیردفترمطالعات بهره وری انرژی بخش ساختمان ولوازم خانگی ساتبا عنوان کرد؛

صرفه جویی 70 درصدی مصرف انرژی یخچال خانوارها با اجرایی شدن طرح تعویض لوازم فرسوده

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۸۰۲

نتایج آزمون دستگاه های فرسوده نشان می دهد با تعویض این دستگاه ها حدود 55 درصد در مصرف انرژی یخچال خانوارها صرفه جویی حاصل می شود.

به گزارش ایلنا، سعیدامانی مدیردفترمطالعات بهره وری انرژی بخش ساختمان ولوازم خانگی ساتبا گفت: نتایج آزمون­ های تعیین مصرف انرژی دستگاه­ های فرسوده که توسط شرکت­های مجری انجام گرفته، نشان می ­دهد که به­ طور میانگین با تعویض این دستگاه­ ها با نوع راندمان بالا می­توان حدود 55 درصد در مصرف انرژی یخچال خانوارها صرفه­ جویی به­ عمل آورد.

وی افزود: همچنین با تعویض یخچال فرسوده با نوع راندمان بالا، به ­طور میانگین مصرف انرژی سالانه هر یخچال برای یک خانوار از 866 به 387 کیلووات ساعت کاهش می­ یابد.

وی تصریح کرد: با درنظر گرفتن تعداد کل یخچال ­های تعویض شده (2280 دستگاه)، در مجموع سالانه حدود 1100 مگاووات ساعت در مصرف انرژی برق کشور صرفه­ جویی شده که این میزان صرفه ­جویی معادل کاهش تولید سالانه 1400 تن گاز CO2 می­ باشد.

مدیردفترمطالعات بهره وری انرژی بخش ساختمان ولوازم خانگی ساتبا گفت: تجارب موجود نشان می­ دهد که برخی از خانواده‌ ها بعد از خرید یخچال‌ فریزر جدید، هم­چنان وسیلۀ قدیمی خود را در مکانی دیگر به برق زده و روشن نگه می­ دارند، که غالباً مواد غذایی غیرضروری و مازاد بر نیاز خود را در آن نگهداری می‌کنند.

وی تأکید کرد: این امر باعث می‌شود مصرف برق وسیلۀ جدید به مقدار مصرف قبل افزوده شود و اگرچه وسیلۀ جدید دارای رتبۀ انرژی بالاتر و مصرف انرژی کم­تری است، ولی درمجموع مصرف برق افزایش می­ یابد.

امانی در پایان گفت: در اجرای این طرح ازسوی ساتبا پیش ­بینی شده تا متقاضی در مرحلۀ دریافت یخچال ­فریزر جدید، الزاماً یخچال‌ فریزر قدیمی خود را تحویل داده تا وسیلۀ فرسوده به شیوۀ مطمئنی اسقاط و امحاء گردد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز