خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

نگاهی به وضعیت تورهای داخلی و خارجی در روزهای تعطیل

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۷۱۵

تورهای داخلی و خارجی یک هفته پیش از شروع تعطیلات پر می‌شوند و برای رزرو نمی‌توان در دقیقه نود اقدام کرد.

ایلنا، یاسمن خالقیان: ترافیک بسیار سنگین مسیرهای منتهی به نقاط خوش آب و هوا حکایت از حجم بالای مسافران دارد. راه‌های اصلی منتهی به شمال کشور و همچنین منتهی به مراکز زیارتی به اندازه‌ای مملو از ماشین می شود که اغلب مسافرین باید ساعت ها  در ترافیک بمانند تا به مقصد برسند؛ از طرفی تهران پر سر و صدا به اندازه ای خلوت می شود که اهالی شهر دیگر مجبور نیستند برای رسیدن به مقصد ساعت ها در ترافیک بمانند؛ اما مهم‌تر از همه رونق تورهای خارجی است. به طوری که دو هفته مانده به تعطیلات به سختی می‌توان یک جای خالی در تورهای خارجی برای سفر پیدا کرد.

تعطیلات نه تنها برای رستوران‌های بین راهی رونق به همراه دارد؛ اما رونق خاصی به تورهای خارجی داده است. تورهای مسافرت خارج از کشور پر رونق می شود و افراد بسیاری ترجیح می‌دهند برای چند روز هم که شده است زندگی در خارج از کشور را تجربه کنند، البته اگر ظرفیت این تورها پر نشده باشد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از ترکیه و عراق، مقاصد پرطرفدار ایرانی‌ها برای سفر هستند و در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۴۶ هزار و ۱۸۴ ایرانی به ارمنستان و ۱۴۳ هزار و ۵۷۹ ایرانی به جمهوری آذربایجان سفر کردند؛ اما نکته قابل توجه این است که هزینه سفر به کشورهای دیگر در روزهای تعطیل دوبرابر هزینه سفر در روزهای عادی است.

مدیر یکی از تورهای مسافرتی در این رابطه می گوید:" برای سفر به خارج از کشور باید دست کم سه هفته پیش از شروع تعطیلات اقدام کرد؛ چرا که ظرفیت تورها به سرعت پر می شود؛ البته برای این سفر باید مبلغی بیشتر از زمان عادی نیز پرداخت شود چرا که افزایش تقاضا موجب تاثیر در قیمت تورها می شود؛ مثلا برای سفر به آنکارا در زمان عادی به مدت سه روز باید مبلغی حدود ۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کرد؛ اما برای همین سفر در روزهای تعطیل باید متوسط ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و گاهی بیش از این مبلغ نیز پرداخت کرد.

او در ادامه تاکید می کند که تورهای داخلی نیز تا یک هفته پیش از شروع تعطیلات پر می شوند و برای این تورها هم نمی‌توان در دقیقه نود اقدام کرد.

یکی از مراجعه کنندگان به این آژانس مسافرتی می گوید:" به دلیل اینکه در روزهای تعطیل سازمان‌ها با درخواست مرخصی پرسنل راحت تر کنار می آیند می توان از این فرصت استفاده کرد و در جایی که شرایط آب و هوایی نیز برای سفر مهیا باشد حجم سفرها بالا می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز