خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۰۹ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت و معدن

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۶۹۲

بررسی سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در کشور در ۱۰ ماهه سال ۹۵ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ بیانگر رشد ۱۰۹ درصدی از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری بوده و همچنین در تعداد کل طرح‌ها و واحدها نیز رشد ۱۴۲ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، در سال‌های گذشته حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت و معدن شاهد رشد قبل توجهی بوده، به طوری که سال ۹۴ حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب نسبت به سال ۹۳ شاهد رشد ۳۰۰ درصدی بوده است.

بر اساس آخرین اطلاعات سرمایه گذاری خارجی مصوب به تفکیک استان، در سال ۹۴ و ۱۰ ماهه سال ۹۵ بیشترین تعداد طرح مصوب در استان خراسان رضوی بوده است. در سال ۹۴ استان البرز در رتبه دوم و استان های آذربایجان غربی، تهران و اصفهان بطور مشترک رتبه سوم را دارند.

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در سال ۹۴ به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی، فارس و سیستان و بلوچستان مصوب شده و سال ۹۵ به ترتیب استان‌های خراسان‌شمالی، آذربایجان‌غربی و قزوین رتبه‌های نخست تا سوم را از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری مصوب دارا بوده‌اند.

در ۱۰ ماهه پارسال کشور اسپانیا با یک طرح مصوب با حجم سرمایه‌گذاری خارجی بیش از سه میلیارد و ۱۳۸ میلیون دلار و با ۶۳.۱ درصد سهم، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را به خود اختصاص داده است. پس از اسپانیا، کشورهای چین با ۸۶۴ میلیون و ۱۷۶ هزار دلار و سهم ۱۷.۳ درصدی و آلمان با ۲۵۴ میلیون و ۶۷۴ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی و سهم ۵.۱ درصدی، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

برپایه این گزارش، انگلستان، فرانسه، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان، اتریش، مالزی، جمهوری آذربایجان، کانادا، هلند، کیت، اوکراین و روسیه، سایر کشورهایی بوده اند که در ۱۰ ماهه پارسال در ایران سرمایه گذاری مصوب در کشورمان داشته اند.

برپایه گزارش آنکتاد(کنفرانس تجارت و توسعه سازمان‌ملل)، جریان ورودی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در مدت سه سال متوالی کاهش‌یافته و سال ۲۰۱۵ به ۲ میلیارد دلار رسید اما با لغو تحریم‌ها انگیزه برای جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بیشتر خواهد شد.

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به ترتیب ۳.۶، ۴.۳، ۴.۷، ۳، ۲.۱ و ۲.۱ میلیارد دلار بوده است. همچنین این سال‌ها جریان خروجی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران به ترتیب ۱۷۰، ۲۲۰، ۱۶۰، ۱۶۰، ۹۰ و ۱۴۰ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز