خبرگزاری کار ایران

با رشد چهار برابری اعتبارات در دولت یازدهم صورت گرفت؛

برخورداری روزانه 40 خانوار روستایی ازآب آشامیدنی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۵۷۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: ازآغاز فعالیت دولت یازدهم، روزانه 40 خانوار روستایی دراستان ازآب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.

به‌گزارش ایلنا، " کاظم محمدی‌اقدم" با بیان این مطلب افزود: این موفقیت در سایه افزایش اعتبارات صورت گرفته است، به‌طوری که دردولت یازدهم میزان اعتبارات مصوب چهار برابر و اعتبارات تخصیص یافته نیز سه برابر افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین باصرف اعتبارات مورد نیاز، عملیات پایدارسازی آب آشامیدنی در 402 روستای استان نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی خدمات رسانی و تامین و توزیع آب شرب روستاها را مهم‌ترین وظیفه این شرکت برشمرد و اظهار کرد: دراین راستا برای تأمین آب اشامیدنی روستائیان، طرح جامع آب روستایی در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تهیه و تدوین شده است.

 وی اعتبارلازم برای اجرای این برنامه‌ها را 14 هزارمیلیارد ریال اعلام کرد.

محمدی اقدم اجرای پروژه‌های آبرسانی درقالب پروژه‌های اقتصاد مقامتی را از دیگر برنامه‌ها برای تامی آب شرب روستایی عنوان کرد و افزود: در این راستا مقرر بود در کل کشور حدود دو هزار روستا با بیش از دو میلیون نفر جمعیت آبرسانی شود که سهم استان آذربایجان غربی از این محل 157 روستا با 71 هزارنفرجمعیت بود.

 وی گفت: دراین رابطه اقدامات خوبی به مرحله اجرا گذاشته شده به‌طوری که درطی هفته دولت و دهه فجر سال گذشته عملیات آبرسانی به 86 روستا با 38 هزارنفرجمعیت اتمام وبه بهره برداری رسیدند.

 وی بااعلام اینکه برای ابرسانی به این روستاها 450 کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده است، اظهار داشت: عملیات آبرسانی درمابقی روستاها نیز از 70 درصد پیشرفت برخوردار است که با تلاش وهمت همکاران در حداقل زمان اتمام و بهره برداری از آنها نیز آغاز خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی را جهشی چشمگیر در اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاها عنوان کرد و افزود: درقالب این پروژه‌ها وبا تصویب و تخصیص 462 میلیارد ریال اعتبار، آبرسانی به 25 مجتمع و 31 تک روستایی تعریف شده که درمجموع 191 روستا با 190 هزارنفر جمعیت ازمزایای این پروژه‌ها برخوردارخواهند شد.

وی گفت: تاکنون عملیات آبرسانی به 87 روستا به اتمام رسیده ومابقی روستاها نیر تا پایان سال 96 به اتمام خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی توجه به کیفیت آب اشامیدنی روستاها را ازاهداف مهم شرکت برشمرد و اظهارکرد: کیفیت آب شرب خط قرمرشرکت آب وفاضلاب روستایی است که دراین راستا اقدامات موثری درکل استان صورت گرفته ومناطق مشکل دار از لحاظ کیفی شناسایی شده‌اند.

وی گفت: در شمال استان در روستاهای پلدشت و شوط از دستگاه های پکیج تصفیه آب استفاده شده که آب سالم و بهداشتی 140 روستا از این مجتمع تأمین می‌شود.

محمدی اقدم ارتقای کیفیت آب 191 روستای حاشیه دریاچه ارومیه را از دیگر اقدامات صورت گرفته درراستای کیفی سازی آب آشامیدنی عنوان کردو اظهار داشت: 232 روستای حاشیه دریاچه ارومیه که با مشکل افت کیفیت مواجه بودند، با تأمین و تغییر منشأ آب و اتصال به روستاها و مجتمع های دیگر آب آشامیدنی آن‌ها ارتقای کیفیت یافته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی احترام و تکریم ارباب رجوع را از جمله سیاست‌های شرکت برشمرد و اظهار کرد: برای این منظور در شهرستان هایی همچون شوط، پلدشت و چایپاره با ایجاد مدیریت امور برای تسریع درانجام امور مشترکین و روستائیان اقدام شده است.

وی گفت: در شهرستان ارومیه نیز به لحاظ وسعت و پراکندگی روستاها اقدام به راه‌اندازی مدیریت امور در بخش‌های نوشین شهر، سیلوانا و سروشده است.

محمدی اقدم راه‌اندازی سامانه 1523 را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای تکریم ارباب رجوع عنوان کرد و اظهار داشت: مشترکین با استفاده از این سامانه می‌توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح و در کمترین زمان ممکن نسبت ره رفع آن اقدام شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز