خبرگزاری کار ایران

نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک امروز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۴۰۵

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو کمیته نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک امروز (چهارشنبه سوم خردادماه) نشستی غیر رسمی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز ، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به منظور هماهنگی برای تصمیم گیری درباره تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت، امروز در وین، پایتخت اتریش، نشستی غیر رسمی برگزار می‌کنند.

عربستان، عراق و الجزایر از جمله کشورهای عضو اوپک هستند که از تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت 9 ماه حمایت می کنند. در میان کشورهای غیر عضو اوپک نیز روسیه طرفدار تمدید توافق کاهش تولید نفت است.

با این همه، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله کویت و امارات، اعلام کرده‌اند که درباره تمدید توافق باید بررسی و بحث بیشتری انجام شود.

نشست رسمی و عادی 172 اعضای اوپک و همچنین دومین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک فردا (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین برگزار می شود.

امروز نیز نشست کمیته نظارتی وزارتی شامل کویت، ونزوئلا و الجزایر از طرف اوپک و روسیه و عمان از سوی کشورهای غیر عضو این سازمان، برگزار می شود. عربستان نیز به عنوان رئیس دوره‎ای  اوپک، در این رویداد حاضر می‌شود.

برخی هیئت‌های نمایندگی کشورهای عضو اوپک پیش بینی کرده‌اند که نشست‌های روز چهارشنبه و پنجشنبه، بدون اختلاف نظر زیادی برگزار می‌شوند و سرانجام توافق کاهش تولید، برای 9 ماه دیگر تمدید می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز