خبرگزاری کار ایران

رئیس کنفدارسیون صادرات ایران:

تولیدکنندگان به قصد صادرات، تولید کنند/ قیمت تمام شده کالاهای ایرانی قابل رقابت با سایر کشورها نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۳۵۷

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: خطی که باید برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود این است که کالایی تولید کنند در بازار خارجی به فروش رود و نباید به بازار داخل نگاه داشته باشند. امروز بازارهای هدف ما بازارهای خارج از کشور است. این کلید حل بحران امروز اقتصاد کشور است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص انتظارات فعالان بخش خصوصی، به خصوص صادرکنندگان از دولت دوازدهم گفت: با توجه به این که مسیر اقتصادی کشور در برنامه ششم و بودجه سال 96 به تصویب مجلس رسیده و قرار است از اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سند بالادستی  استفاده شود پس تا حدودی مسیر اقتصاد کشور تعیین شده است.

محمد لاهوتی ادامه داد:‌ نامگذاری امسال نیز نشان دهنده برنامه‌ریزی دولت و حاکمیت برای خروج از رکود و افزایش اشتغال است اما باید واقع بین باشیم و انتظار نداشته باشیم که یک شبه این مشکلات حل شود بر همین اساس انتظار داریم که دولت دوازدهم با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی که بر مبنای تولید داخلی و بازار  بیرونی(صادارت) است در این چهار سال زمینه را برای پیشرفت کشور مهیا کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده کالا در ایران بالاتر از دیگر کشورها است. اما کیفیت در حد قابل قبولی قرار دارد و در برخی از کالاها که قیمت ما پایین است، کیفیت حداقلی وجود ندارد. دولت بعدی اگر می‌خواهد اشتغال و رکود را حل کند باید به حل مشکل واحد های تولیدی‌ اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: خطی که باید برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود این است که کالایی تولید کنند در بازار خارجی به  فروش رود و نباید به بازار داخل نگاه داشته باشند. امروز بازارهای هدف ما بازارهای خارج از کشور است. این کلید حل بحران امروز اقتصاد کشور است.

وی در پایان تصریح کرد: دولت بعدی بهتر است به جای استفاده از مسیرها و کارهای گذشته همچون بالا بردن تعرفه‌ها برای حمایت از تولید داخل و یا ممنوعیت صادرات برخی از کالاها به بهانه خام فروشی نگاه جدیدی به بازار صادراتی کشور داشته باشد و سیاست‌های تازه‌ای را بنیانگذاری کند. امیدواریم در دولت دوازدهم شاهد رشد صادرات، رشد ارزش افزوده و افزایش حجم تجارت خارجی متناسب با فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز