خبرگزاری کار ایران

زمینه های همکاری شیلاتی ایران و اکراین بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۳۴۶

در دیدار رئیس سازمان شیلات ایران با سفیر اوکراین در تهران زمینه های همکاری شیلاتی دو کشور بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار، سفیر اوکراین در ایران،آمادگی کامل کشور متبوع خود را برای همکاری شیلاتی به ایران در زمینه های صید و پرورش ماهی اعلام کرد.

سرهی بیردیلایک ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی در کشور خود اولویت همکاری در زمینه پرورش ماهیان خاویاری و سالمون و همچنین خرچنگ دراز آب شیرین عنوان کرد.

وی همچنین آمادگی اوکراین را برای تبادل گروه های کارشناسی و سفر متقابل روسای شیلات دو کشور اعلام و رئیس سازمان شیلات ایران برای سفر به این کشور دعوت کرد.

در این دیدار،دکتر حسن صالحی نیز ضمن اعلام آمادگی برای تبادل تجربیات،اظهار داشت: شیلات ایران آماده است با کشور اکراین یادداشت تفاهم شیلاتی امضا کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات اخیر،روابط با کشورهای منطقه رو به گسترش توصیف کرد و با اشاره به آمار تولید آبزیان در ایران در سال گذشته گفت که هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و 3 تن خاویار پرورشی در سال 2016 در ایران تولید شده است.

صالحی همچنین از شرکت های اوکراینی دعوت کرد تا در بخش شیلات ایران سرمایه گذاری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز