خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

دولت احمدی‌نژاد قصد واگذاری برقراری پروازهای داخلی به شرکت خارجی را داشت/ خرید هواپیما اعتماد به نظام جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۷۶۸

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عده‌ای یادشان رفته در دولت گذشته قرار بود انجام پروازهای داخلی به شرکت خارجی واگذار شود، گفت: خرید هواپیماهای جدید علاوه بر ایجاد اشتغالزایی و افزایش رونق صنعت هوانوردی، باعث اعتماد کشورها به نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اصغر فخریه کاشان در نشست خبری در حاشیه مراسم ورود چهار فروند هواپیمای جدید ATR اظهار داشت: برجام یک سند موفقیت‌آمیز دولت و نظام جمهوری اسلامی بوده که حسن‌های بسیار زیادی برای کشورمان داشته که از بارزترین آن خرید هفت هواپیمای جدید به صورت مستقیم است.

وی ادامه داد: ما توانستیم دست واسطه‌گران را کوتاه کنیم و برای گروه ماهر و متخصص کشورمان فرصت کار ایجاد کنیم. به طور قطع خرید هواپیما به صورت مستقیم نمونه بارزی از اجرای اقتصاد  مقاومتی است.

فخریه کاشان تاکید کرد: یادمان نرود که در دولت احمدی‌نژاد قرار بود یک ایر لاین خارجی پروازهای داخلی کشورمان را انجام دهد اما امروز توانسته‌ایم علاوه بر جوان‌سازی ناوگان هوایی کشورمان سهم خود را از اقتصاد جهانی پس بگیریم و این صنعت را اقتصادی کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌های هواپیماهای کوتاه‌برد ATR گفت: پیش از این فرودگاه‌های استان‌های کم‌ برخوردار به سایر فرودگاه‌های کشور متصل نبودند چرا که امکانات پذیرش هواپیماهای پهن پیکر را نداشتند.

وی افزود: از سوی دیگر پیش از این مسافران مقصد ساری برای سفر به زاهدان مجبور به سفر به تهران و بعد به مقصد نهایی خود بودند اما امروز این پروازها به صورت مستقیم انجام می‌شود و این سند توفیق برجام است.

فخریه کاشان با اشاره به فرصت شغلی که با ورود هر هواپیما ایجاد می‌شود ادامه داد: طبق گزارش‌های جهانی با ورود هر هواپیما هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود بنابراین با ورود هفت هواپیما، هفت هزار شغل ایجاد کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر خرید هواپیماهای جدید به معنای اعتماد دنیا به نظام جمهوری اسلامی ایران است. شرکت‌های مالی و بانک‌ها و دولت‌های خارجی متعدد درگیر قراردادهای فروش هواپیما به ایران هستند و وزارت خارجه آمریکا هم مجوز فروش هواپیما را به کمپانی‌های سازنده هواپیما ارائه کرد و این نشان می‌دهد اعتماد به نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا افزایش یافته است.

فخریه کاشان با اشاره به فعالیت‌های پیچیده نقل و انتقالات پول برای خرید هواپیماهای جدید ادامه داد: به طور قطع خرید این هواپیماها مدیون زحمات افراد متعددی از جمله مدیران بانک مرکزی، مدیران بانک صنعت و معدن و وزیر راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز