خبرگزاری کار ایران

پروانه فعالیت ۳ دفتر ارتباطی با بیمه‌های خارجی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۵۰۱

رئیس کل بیمه مرکزی در گزارشی، پیشرفت‌های صنعت بیمه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از بیمه مرکزی عبدالناصر همتی از رشد ۱۱۱ درصدی حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در دولت یازدهم خبر داد و گفت: مقدار حق‌بیمه تولیدی شرکت‌های بیمه مستقیم در سال ۱۳۹۵، به حدود۲.۲۷۷ هزارمیلیارد ریال رسیده است که در مقایسه با سال گذشته، نزدیک ۵.۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد. میزان حق بیمه تولیدی در طی فعالیت دولت یازدهم ۲.۱۴۶ هزارمیلیارد افزایش (حدود ۱۱۱ درصد) داشته است.

وی در خصوص رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور نیز گفت: پیش بینی می شود که این ضریب در سال ۱۳۹۵ به حدود ۲.۲ درصد برسد و این شاخص طی دوره فعالیت دولت یازدهم ۵.۰ واحد بهبود یافته است.

رئیس کل بیمه مرکزی، رشد حق‌بیمه سرانه در دولت یازدهم را حدود ۱۰۵ درصد اعلام کرد و گفت: در سال ۱۳۹۵ حق‌بیمه سرانه بیمه‌های بازرگانی بر اساس برآورد آمار جمعیت توسط مرکز آمار ایران، معادل ۳.۵ میلیون ریال بوده است که حدود ۱۹.۹ درصد در مقایسه ‌با سال قبل افزایش داشته است. این شاخص در دوره چهارساله فعالیت دولت یازدهم حدود ۱۰۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: میزان انحصار در بازار بیمه (برمبنای فرمول هرفیندال-هیرشمن) در سال ۱۳۹۵، به عدد ۱۷۳۳ رسید   که نسبت به سال ۹۱ (چهارسال گذشته) ۵۹۱ واحد کمتر شده و۲۵.۴ درصد این شاخص بهبود یافته است.

همتی با اشاره به رشد ۸ درصدی سهم بخش غیردولتی در دولت یازدهم گفت: هدف بیمه مرکزی ارتقای سهم بخش غیردولتی از کل حق‌بیمه‌های تولیدی بازار بیمه کشور است و بر همین اساس در سال ۱۳۹۵، شرکت بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی به همراه ۲۹ شرکت بیمه غیردولتی (به غیر از ۲ شرکت بیمه اتکائی) در بازار بیمه کشور فعالیت کردند. در پایان سال ۱۳۹۱ سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی بازار بیمه کشور۵۴.۶ درصد بوده که در سال ۱۳۹۵ به ۶۲.۶ درصد رسیده و بیانگر رشد نقش بخش غیر دولتی در صنعت بیمه کشور است.

وی از برنامه های بیمه مرکزی برای افزایش سهم حق بیمه زندگی خبر داد و گفت: نسبت سهم حق ‌بیمه زندگی از کل پرتفوی صنعت ‌بیمه در بازار بیمه کشور در سال ۱۳۹۱ به ۷.۸ درصد رسیده بود که این نسبت طی سال چهارم فعالیت دولت یازدهم، به ۱۳.۴ درصد رسیده و۵.۶ واحد درصد افزایش یافت.

همتی با اشاره به افزایش میزان نظارت بیمه مرکزی بر نحوه پرداخت خسارت بیمه گذاران در راستای حمایت از حقوق آنها گفت: خسارت پرداختی صنعت بیمه که به نوعی نشان‌دهنده میزان ارائه خدمات شرکت‌های بیمه به بیمه‌گذاران است، تا پایان سال ۱۳۹۵ به حدود ۱۸۰.۲ هزارمیلیارد ریال رسید که نسبت به پایان سال ۱۳۹۱، ۲.۳ برابر شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی، افزایش توان ثروت‌آفرینی کشور، تامین مالی پایدار دولت، تقویت انضباط و سلامت و شفافیت مالی-‌اداری، مشارکت فعال و مؤثر در سیاست‌گذاری، ایجاد و یکپارچه سازی سامانه‌های اطلاعات مدیریت و عملیاتی، توسعه هدفمند سرمایه‌های سازمانی و انسانی، توسعه و تنوع‌بخشی به پورتفوی بازار بیمه کشور و تخصصی‌کردن شرکت‌های بیمه را از سیاست‌های و برنامه‌های راهبردی اتخاذ شده باتوجه‌ به اهداف اقتصادی دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی دانست.

وی از افزایش تعداد شرکت‌های بیمه در دولت یازدهم خبر داد و گفت: طی این دوره، پروانه فعالیت ۵ شرکت بیمه( سرمد و تعاون، تجارت نو، حکمت صبا و زندگی خاورمیانه صادر شده است. همچنین در راستای گسترش هدایت‌ شده فعالان بازار بیمه، در دوره ۴ ساله ۹۲ الی ۹۵، همراه با افزایش تعداد شعب شرکت‌های بیمه و رسیدن آن به ۱۰۷۹ شعبه در سراسر کشور(۲۱۸ شعبه طی دوره ۴ ساله اضافه شده است)، حدود ۴۴۰۰۰ نماینده بیمه فعال (که ۱۰۶۰۴ نماینده طی دوره چهارساله اضافه شده اند)که از این تعداد نزدیک ۱۰۶۰۰ مورد، نمایندگان تخصصی فروش بیمه عمر هستند از اقدامات بیمه مرکزی در راستای گسترش شبکه فروش است.

 رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه افزود: ۲۳۵ کارگزار بیمه اعم از حقیقی و حقوقی، ۳۹ ارزیاب خسارت طی دولت یازدهم نیز مجوز فعالیت گرفتند و به شبکه فروش صنعت بیمه اضافه شدند.

وی همچنین از بررسی و اعطای مجوز به طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ برای۱۹۷ طرح و پوشش بیمه‌ای (که حدود ۱۷۵مورد مربوط به بیمه‌های عمر و درمان بوده است.)، تقویت ابزار‌ها و رویکردهای نظارتی بیمه مرکزی و کنترل جدی توانگری مالی و ذخیره‌ گیری‌ها، تدوین ضوابط جدید مربوط به نحوه انجام بیمه‌های اتکایی، تصویب آیین‌نامه ۹۰ توسط شورای عالی بیمه، ارائه پوشش‌های بیمه ای برای صنایع مهم داخلی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: در راستای جلب حضور اشخاص خارجی در بازار بیمه کشور و ارتقا همکاری با شرکت های بیمه ای خارجی در طی دوره چهارساله دولت یازدهم، پروانه‌‌های فعالیت ۳ دفتر ارتباطی از سوی بیمه مرکزی صادر گردید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز