خبرگزاری کار ایران

بارگیری دومین محموله نفتی تا پایان اردیبهشت

تولید تجمعی لایه نفتی پارس جنوبی از مرز یک میلیون بشکه گذشت

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۳۸

تولید تجمعی لایه نفتی پارس جنوبی از مرز یک میلیون بشکه عبور کرد و برآورد می‎شود دومین محموله نفتی این میدان مشترک تا پایان اردیبهشت ماه امسال بارگیری شود.

به گزارش ایلنا، رهام قاسمی، مدیرعامل شرکت پتروایران اعلام کرد: تولید تجمعی لایه نفتی پارس جنوبی از مرز یک میلیون بشکه گذشت.

وی ابراز امیدواری کرد که دومین محموله نفتی این میدان تا پایان اردیبهشت ماه بارگیری شود.

بر اساس این گزارش، نخستین محموله لایه نفتی پارس جنوبی به میزان 611 هزار بشکه اوایل اردیبهشت ماه امسال بارگیری شده بود.

طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی که تولید آزمایشی از آن، 29 اسفندماه پارسال همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت آغاز شده بود، 27 فروردین ماه امسال با دستور رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‎برداری رسید و قفل تولید از این میدان نفتی مشترک پس از سال‎ها گشوده شد.

قرارداد خدماتی بیع متقابل طرح توسعه لایه نفتی در سال ٨٣ با شرکت پتروایران امضا شد و این طرح از معدود طرح‎های توسعه‎ای است که به‎صورت مستقیم از سوی شرکت ملی نفت ایران اجرایی شده است.

لایه نفتی پارس جنوبی، میدانی مشترک با قطر است که عمدتا از مخازن کربناته تشکیل شده و مجموع نفت درجای آن بین یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون تا چهار میلیارد بشکه در سه سازند مدود، دالیان بالایی و دالیان پایینی برآورد می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز