خبرگزاری کار ایران

پریشان گویی مخالفان دولت بعد از شفاف‌سازی رئیس کل بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۵۹۸

مخالفان دولت در حالی پاسخگویی سیف به اتهامات وارده توسط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را فعالیت انتخاباتی بانک مرکزی می‌نامند که باید پاسخ دهند وقتی کاندیداهای انتخابات، اتهاماتی صریح و سنگین را متوجه نظام بانکی می‌کنند آیا مسئولان بانک مرکزی اجازه پاسخگویی دارند یا ندارند؟

ایلنا، مهدی الیاسی، محمد نوحی: پس از برگزاری نشست خبری رئیس کل بانک مرکزی، رسانه‌های مخالف دولت مدعی شدند ولی‌الله سیف در یک تخلف آشکار و با سوء استفاده از امکانات دولتی و بیت المال، ساختمان بانک مرکزی را به ستاد انتخاباتی "حسن روحانی" تبدیل کرده و به تخریب گسترده و از پیش طراحی شده دو کاندیدای رقیب  حسن روحانی پرداخته است.

در این خصوص توجه به نکاتی ضروری به نظر می‌رسد:

1. ولی الله سیف در نشست خبری خود در ابتدا به تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت یازدهم پرداخت. بیان دستاوردها و دفاع از آن،‌ حق طبیعی دولت است. آن هم دولتی که در طی 4 سال گذشته در معرض شدیدترین حملات رسانه‌ای مخالفان دولت قرار داشته و اتفاقا کمترین پاسخ را به هجمه‌ها داده است.

2. در نشست خبری مذکور، اظهارات رئیس کل بانک مرکزی زمانی به مباحث روز و مسائل مطرح شده در مناظره انتخاباتی کاندیداها کشیده شد که خبرنگاران به طرح پرسش درباره آن پرداختند و اتفاقا در این نشست خبری، رسانه‌های منتقد دولت در طرح پرسش‌‌های انتخاباتی پیشگام بودند. وقتی در یک نشست خبری سوالی مطرح می‌شود، بی پاسخ گذاشتن آن خلاف قواعد مسئولیت پذیری و پاسخگویی مسئولان است نه پاسخ دادن به پرسش. رسانه‌ها هر یک نماینده بخشی از افکار عمومی هستند. گویا رسانه‌های مخالف دولت، طرح پرسش و لزوم پاسخگویی دولتمردان را حق خود می‌دانند اما این حق را برای سایر جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای به رسمیت نمی‌شناسند. این نگاه جز انحصار طلبی سیاسی و رسانه‌ای نام دیگری ندارد.

3. مخالفان دولت در حالی نسبت به توضیحات رئیس کل بانک مرکزی در دفاع از عملکرد نظام بانکی آشفته شده‌اند که محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی در مناظره‌های انتخاباتی به صراحت و با تندترین ادبیات ممکن به طرح اتهامات شان نسبت به نظام بانکی پرداختند. مخالفان دولت در حالی پاسخگویی سیف به اتهامات وارده توسط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را فعالیت انتخاباتی بانک مرکزی می‌نامند که باید پاسخ دهند وقتی کاندیداهای انتخابات، اتهاماتی صریح و سنگین را متوجه نظام بانکی می‌کنند آیا مسئولان بانک مرکزی اجازه پاسخگویی دارند یا ندارند؟ و اگر قرار بر پاسخگویی به ادعاها و اتهامات باشد به جز بانک مرکزی کدام ارگان دولتی باید پاسخ بدهد؟ مخالفان دولت لابد توقع ندارند به جای رئیس کل بانک مرکزی مثلا معاون وزیر کشاورزی یا مسئولان وزارت ارشاد پاسخگوی اتهامات کاندیداها به نظام بانکی باشند.

مخالفان دولت برگزاری نشست خبری ولی‌الله سیف در ساختمان بانک مرکزی را سوء استفاده از امکانات دولتی نامیده‌اند. این ادعا جز پریشان گویی نام دیگری ندارد. مطرح کنندگان این قبیل اتهامات ، لابد توقع دارند نشست خبری رئیس کل بانک مرکزی در کنار خیابان برگزار شود!

4. به نظر می‌رسد آنچه که مخالفان دولت را آشفته کرده و آنان را به پریشان گویی واداشته، پاسخ‌‌های منطقی سیف بود که گمراه کننده بودن و نادرستی ادعاها و وعده‌های نجومی برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آشکارتر ساخت. وگرنه پاسخ دادن به اتهامات و ادعاهای مطرح شده علیه نظام بانکی هر نامی که داشته باشد، فعالیت انتخاباتی نامیده نمی‌شود و این ادعای مضحک رسانه‌های مخالف دولت جز یک بام و دو هوا و نعل وارونه زدن نام دیگری ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز