خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

توجه به اقتصاد و معیشت در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۳۴۵

مرغی که درسال 92 قیمت آن 6700 تومان بود در حال حاضر 7 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اجرای بزرگترین پروژه های زیر بنایی در دولت یازدهم نظیر انتقال آب به دشت سیستان به وسعت 46 هزار هکتار از طریق لوله و پمپاژ آب یا پروژه عظیم 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام که از زمان تصویب طرح در 75 تا سال 92 عملا پیشرفت ملموسی نداشته و در حالی که این دولت به سرعت و جدیت اجرا شده و مرحله به مرحله به مردم تحویل داده شده، ظرفیت های جدیدی به کشاورزی کشور به ویژه برای مردم مناطق کم بهره مندتر کشور مانند سیستان فراهم گردیده است.

آیا محقق سازی این ظرفیت های بزرگ موجب اشتغالزایی پایدار و ماندن و تعلق خاطر مردم به روستای خود نمی شود؟ آیا این حجم زمین به تولید و اقتصاد کشور و کشاورزان کمک نخواهد کرد و موجب معکوس شدن روند مهاجرت در روستا های کشور نخواهد شد؟

یکی از بخش هایی که در آن فعالیت های بالایی صورت گرفته است بخش بازرگانی است. چرا که تمام فرآیندهای غیر ضروری را که منطبق با ذایقه و سلیقه انحصار طلبان در بخش بازرگانی بود و می توانست با ایجاد پیچیدگی و ابهام فرصت سو استفاده از خلا ها را فراهم کند، برچیده شده است و به جای آنها  فرآیندهای بسیار شفافی اعمال شده است تا نظارت به طور بهتر و موثر تری انجام شود. از همه مهمتر، آنچه به امضای طلایی معروف بود و طبق آن امتیاز و انحصار بازرگانی محصولی به فرد یا گروهی خاص داده می شد از چرخه فرآیندهای صدور مجوزها به طورکامل خارج شده است.

در چارچوب حمایت از تولید کننده و مصرف کننده داخلی تعرفه های تجاری را متناسب با زمان برداشت محصول مشابه داخلی یا اوج نیاز مصرف کننده داخلی به گونه ای تنظیم شد تا بیشترین حمایت از تولید کننده داخلی شده و همزمان اجحافی به مصرف کننده صورت نگیرد. قبل از این دولت کدام یک از این موارد اجرا یا رعایت شده بود؟

گفته می شود قیمت ها با درآمد مردم تناسبی ندارد!کدام را باور کنیم؟ این ادعا را یا این که در برنامه 20:30 تلویزیون از ارزانی بیش از حد مرغ، تخم مرغ، سیب زمینی و گوجه فرنگی و غیره انتقاد می شود؟ مرغی که درسال 92 قیمت آن 6700 تومان بود در حال حاضر 7 هزار تومان است. حتما به خاطر دارید که زمانی در گرانی گوجه فرنگی به ما نشانی یک مغازه خاص را در یکی از محله های تهران میداند تا گوجه فرنگی ارزان بخریم. اما امروز شاهد هستیم که این محصول در تمام فصول سال و در تمام شهرهای کشور به فراوانی و قیمت مناسب عرضه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز