خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در جمع خبرنگاران خبر داد:

آبرسانی و برق‌رسانی به 1100 روستا تا پایان سال / کاهش 3 هزار روستا از لیست روستاهای آب‌رسانی با تانکر

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۷۶۹

قائم مقام وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان سال جاری 800 روستا آبرسانی و 300 روستا نیز برقدار خواهند شد.

به گزارش ایلنا، " ستار محمودی " قائم مقام وزیر نیرو در حاشیه آیین خدمت رسانی آب و برق به روستاهای کشور که قبل از ظهر امروز (سه شنبه) در سالن همایش‌های اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که روستاهای کشور به عنوان قطب‌های تولید شناخته شده‌اند و کویر نشینانی هستند که هسته‌های توسعه و پایداری را ایجاد کرده‌اند و در دولت یازدهم به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند اظهار داشت: پارامترهایی مانند آب، برق، اشتغال از مهم‌ترین پارامترها هستند که می‌توانند از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم برنامه ای از سوی وزارت نیرو ارائه شد که با پشتیبانی و حمایت دولت روبرو شد، افزود: در این برنامه ردیف اعتباری جدیدی در دولت یازدهم برای حل مشکل آبرسانی روستاها ایجاد شد که در گام اول با 300 میلیارد تومان آغاز شد و امروز در سال 96 به حدود 1300 میلیارد تومان اختصاص یافته و به جز این 500 میلیون دلار نیز برابر با 1500 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها به وزارت نیرو اختصاص یافته است.

ستار محمودی ادامه داد: وزارت نیرو با این اعتبار، در مجموع به حدود 6 هزار روستا در بازه زمانی 4 ساله آبرسانی خواهد کند که هم اینک در سال سوم حدود 5200 روستا آبرسانی شده و 800 روستا نیز تا پایان سال آبرسانی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که ظرفیت سازی و زیرسازی‌هایی برای منابع آب روستاها انجام شده گفت: در برنامه سال 96 به میزان 1100 میلیارد تومان اعتبار و 300 میلیون دلار اعتبارات ارزی برابر با 1100 میلیارد تومان اختصاص یافته که با این میزان اعتبار جهش دیگری در سال جاری و سال آینده در بخش آب روستایی را شاهد خواهیم بود.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: در مجموع با اقدامات انجام شده تا کنون حدود 3 هزار روستا از لیست روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شدند کاهش یافته است.

وی در خصوص برقرسانی روستایی با بیان اینکه 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای برق هستند افزود: در دولت یازدهم هدف گذاری برای برقرسانی روستاهای بالای 10 خانوار نیز انجام شد که در سه سال اخیر 1200 روستا به جمع روستاهایی که برقدار بودند اضافه شد.

محمودی بااشاره به اینکه وزارت نیرو تلاش می‌کند تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای 10 خانوار نیز برقدار شوند، افزود: تعداد این روستاها در مجموع حدود 300 روستا است که تا پایان سال برق‌دار می‌شوند و از سال‌های آینده تلاش می‌کنیم تا تک روستاهای پراکنده را نیز برقدار کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز