خبرگزاری کار ایران

تفاهمنامه مطالعاتی بین ایران و فیلیپین برای توسعه میدان پازنان و دارخوین امضا شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۰۶

منوچهری گفت: علاوه بر مطالعاتی که قبلاً روی میادین در بالا دست داشته‌ایم باید قابلیت و ظرفیت میادین را استحصال کنیم و با کار قبلی مدیریت اکتشاف مقایسه کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا منوچهری در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت PNOCEC فیلیپن برای مطالعه توسعه میدان پازنان و فاز سوم میدان دارخوین که در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه نفت برگزار شد، گفت: تاکنون 24 تفاهم‌نامه با شرکت‌های داخلی و بین‌المللی امضا کرده‌ایم که طی امروز و فردا نیز چهار تفاهم‌نامه به این تعداد اضافه خواهد شد و از این 24 تفاهم‌نامه 20 تفاهم‌نامه با شرکت‌های بین‌المللی و 4 تفاهم‌نامه نیز با شرکت‌های ایرانی امضا شده است.

وی افزود: علاوه بر مطالعاتی که قبلاً روی میادین در بالا دست داشته‌ایم باید قابلیت و ظرفیت میادین را استحصال کنیم و با کار قبلی مدیریت اکتشاف مقایسه کنیم.

منوچهری با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از ارزیابی‌ها و مطالعات متمرکز در ارتقای ضریب بازیافت بوده است و نتایج خوبی هم داشته تصریح کرد: تاکنون در میادین غرب کارون و غرب کشور و همچنین جنوب حدود سه میلیون بشکه در روز اضافه تولید خواهیم داشت که عدد بزرگی است.

وی افزود: این پروژه‌ها در درازمدت اجرایی  شده و 10 سال زمان می‌برد که ما بتوانیم به این رقم از تولید برسیم و حتی ذخایر اثبات شده را نیز بالا ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع آنچه حاصل شده افق درخشان و امیدوارکننده‌ای را برای آینده ذخایر نفتی کشور پیش‌رو قرار خواهد داد و به این ترتیب وارد موج کاری جدیدی خواهیم شد.

منوچهری با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته کارهای گسترده‌ای روی فازهای پارس جنوبی صورت گرفته که اکنون رو به اتمام است یادآور شد: در حال حاضر به دنبال ایجاد موج کاری جدید در بخش نفت خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده 80 میلیارد دلار پروژه به امضا برسد گفت: با اجرایی شدن این پروژه‌ها حجم وسیعی از پیمانکاران ایرانی به کار گرفته خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در قراردادهای MOU اساس کار بر این است که مطالعات شرکت‌ها را داشته باشیم تصریح کرد: در مواردی نیز پروژه‌ها براساس مناقصه و مدل جدید قراردادهای نفتی واگذار خواهند شد و هدف اصلی نیز ایجاد تولید حجمی و ریکاوری است و بنا داریم که نفت محبوس در زمین را استخراج کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز