خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در آیین افتتاح سد مخزنی سیلوه و کانال انتقال آب جلدیان در پیرانشهر:

تبدیل نیمه غربی کشور به کار بزرگ مدیریت منابع آب/ اجرای ۴۰ هزار هکتار شبکه آبیاری در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۹۲۲

وزیر نیرو در آیین افتتاح سد مخزنی سیلوه و کانال انتقال آب جلدیان در آذربایجان غربی گفت: با اراده و همت دولت یازدهم هم اکنون غرب و شمال غرب کشور به کارگاه بزرگ مدیریت منابع آب تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان امدوز در سفر به آذربایجان غربی و در آیین بهره برداری از سد مخزنی سیلوه  و تونل انتقال آب به دشت جلدیان با بیان اینکه امروز با حضور رییس جمهوری به آذربایجانوغربی ۴ طرح آب و برق افتتاح می شود، اظهار داشت: افتتاح سد سیلوه تاثیر بسیار خوبی در اقتصاد مردم منطقه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برای شرب و کشاورزی منطقه و استان اختصاص یافته است و نیازهای منطقه را پوشش خواهد داد.

چیت چیان با اشاره به اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی این طرح گفت: اقدامات دولت یازدهم در حوزه آب به ویژه در غرب و شمالدغرب بسیار بزرگ بوده و این مناطق به کارگاه بزرگ مدیریت منابع آب تبدیل شده است.

وی ادامه داد: از آذرماه ۹۳ و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در آذربایجان غربی هزینه شده است.

وزیر نیرو با اساره به حجم و سرعت اجرای طرح ها گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان نیز برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارهای عمومی بخش آب در این استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ هزار هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان غربی در دست اجرا است که ۷۰ درصد آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد و ۳۰ درصد باقیمانده نیز در نیمه اول سال آینده اجرا خواهد شد.

چیت چیان با اشاره با حوادث زمستان گذشته در اثر بارش شدید برف و قطع برق منطقه گفت: خوشبختانه با اراده مسئولان استانی و برق آذربایجان خطوط برق این منطقه بهسازی و بازسازی شده و خدمات پایدار را به مردم ارائه خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز