خبرگزاری کار ایران

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی:

تشکیل تیم مذاکراتی بین ایران و عراق برای توسعه میادین مشترک / اعلام نتیجه مطالعه MOU اتریش برای میدان نفتی چشمه خوش

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۷۵۰

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: در زمینه توسعه و تولید از میادین مشترک در دولت یازدهم 30 درصد افزایش تولیدداشته‌ایم و همچنین 40 تا 45 درصد گاز مرکزی کشور را شرکت نفت مناطق مرکزی تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا احمد رجبی، مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی در نشست حاشیه‌ای دومین روز از نمایشگاه 22 نفت با بیان اینکه نفت مرکزی دو وظیفه مهم را به عهده دارد، اظهار داشت: وظیفه تولید از میادین مشترک و تامین گاز در خشکی از جمله وظایف این شرکت است.

وی افزود: در زمینه توسعه و تولید از میادین مشترک در دولت یازدهم 30 درصد افزایش تولیدداشته‌ایم و همچنین 40 تا 45 درصد گاز مرکزی کشور را شرکت نفت مناطق مرکزی تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میادین آبان، پایدار غرب، نفت‌ شهر و دهلران میادین نفتی هستند که در مناطق مرکزی واقع شده‌اند تصریح کرد: حدود 20 تا 25 میدان مشترک نیز در مناطق مرکزی وجود دارد که هنوز توسعه پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: این میادین مشترک با عراق هستند و در این راستا تاکنون یک تیم مذاکراتی بین ایران و عراق تشکیل شده بود که تا سه چهار سال پیش فعال بود اما زمانی که عراق وارد جنگ شد و حملاتی از سوی داعش صورت می‌گرفت این تیم مختل شد اما اکنون مجددا در حال شکل‌گیری است.

رجبی یادآور شد: هدف از تشکیل این تیم این است که دو کشور اطلاعات خود را در اختیار یک دیگر قرار دهند و بر اساس میزان سهمی که از میادین مشترک دارند برداشت کنند.

وی اظهار داشت: ایران برای توسعه این میادین شرکت‌های داخلی قوی‌ای دارد اما عراق ترجیح می‌دهد که توسعه از سوی شرکت بین المللی بیطرف صورت گیرد.

رجبی درباره آخرین میزان تولید میادین مرکزی گفت: در حال حاضر روزانه 208 هزار بشکه در این میادین نفتی تولید می‌شود که 15 هزار بشکه متعلق به میدان آذر است همچنین مرکز تولید گاز از این میدان 280 میلیون متر مکعب در روز است که در حال حاضر این میزان به 190 میلیون متر مکعب در روز کاهش داده‌ایم.

رجبی درباره میزان سرمایه مورد نیاز برای توسعه میادین این منطقه اظهار داشت: در حال حاضر بسته سرمایه‌گذاری تدوین شده که میزان آن 8.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

وی افزود: سه پکیج توسعه میادین نفتی، میادین گازی و احداث ایستگاه تقویت فشار تعریف شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه میادین 8 MOU امضا شده است، گفت: یکی از MOU ها متعلق به شرکت OMV اتریش برای توسعه میدان چشمه خوش است.

وی ادامه داد: شرکت وینتر شال نیز MOU خود را برای میدان دهلران ارائه کرده است. همچنین MOU‌های دیگر مربوط به شرکت زارو بژنفت برای میادین آبان و پایدار غرب است. پاک نفت برای میدان دهلران، TGNIG برای میدان سومار، PTCGGEP برای میدان دالپری، گازپروم و پتروناس نیز برای میدان چشمه خوش MOU امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز