خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در گفت و گو با ایلنا:

5.4 میلیارد دلار صادرات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در دولت یازدهم / نقش بخش خصوصی پررنگ شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۳۹۴

دائمی گفت: در دولت یازدهم عرصه ای بوجود آمد که بخش خصوصی بتواند نقش آفرینی کرده و در حل مشکلات داخلی این صنعت و همچنین صادرات تاثیرگذار باشد.

علیرضا دائمی قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اینکه در 4 ساله دولت یازدهم 7.6 میلیارد دلار صادرات فنی و مهندسی داشته ایم، گفت: از رقم 7.6 میلیارد دلار صادرات طی سالهای 92 تا 95،  5.4 میلیارد دلار مربوط به وزارت نیرو بوده است یعنی این وزارتخانه 71 درصد سهم در توسعه خدمات فنی و مهندسی داشته است.

وی با اشاره به نقش دولت تدبیر و امید در پررنگ کردن بخش خصوصی و توسعه صنعت آب و برق تصریح کرد: در دولت یازدهم عرصه ای بوجود آمد که بخش خصوصی بتواند نقش آفرینی کرده و در حل مشکلات داخلی این صنعت و همچنین صادرات تاثیرگذار باشد.

دائمی با اشاره به اینکه تغییرات قیمتی نفت منجر به توجه بیشتر کشور به صادرات غیر نفتی شد، اظهار داشت: طی دولت یازدهم به دلیل کاهش شدید قیمت نفت توجه به صادرات صنایع غیر نفتی افزایش پیدا کرد که این امر مزیت بالایی بود که باعث شد وابستگی به نفت کاهش یافته و کارآفرینی رونق بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز