خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

افزایش 95 درصدی ایجاد شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۷۳۴

به منظور کاهش وابستگی کشور از لحاظ فنآوری و در اجرای برنامه توسعه تولید محصولات دانش بنیان که سال 94 از سوی معاون اول رئیس جمهورابلاغ شده، تعداد شرکت هایی که از سوی محققان و پژوهشگران کشاورزی وزارت تشکیل شده از 21 شرکت تاسیس شده در سال 1392 به 41 شرکت در سال 95 افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، تجاری سازی دانش فنی و توانمندی های فنآورانه در دولت یازدهم  با رشد 5 برابری همراه بوده است،  به نحوی که قراردادهای واگذاری و انتقال از 14 فقره در سال 1392 به 74 فقره در سال 1395 افزایش یافته است. این رشد در راستای دانش بنیان کردن کشاورزی به منظور افزایش بهره وری از طریق تبدیل پژوهش به فنآوری، ارزش‎گذاری فناوری، تجاری سازی دانش فنی و فنآوری های نوین، واگذاری و انتقال امتیاز و مالکیت فکری به بخش خصوصی حاصل شده است.

همچنین افزایش 95 درصدی ایجاد شرکت های دانش بنیان کشاورزی؛ به منظور کاهش وابستگی کشور از لحاظ فنآوری و در اجرای برنامه توسعه تولید محصولات دانش بنیان که سال 94 از سوی معاون اول رئیس جمهورابلاغ شده، تعداد شرکت هایی که از سوی محققان و پژوهشگران کشاورزی وزارت تشکیل شده از 21 شرکت تاسیس شده در سال 1392 به 41 شرکت در سال 95 افزایش یافته است.

افزایش 5 برابری نسبت کارشناسان ترویج به بهره بردار، که متعاقب برنامه این دولت برای احیا و تقویت مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها به عنوان موثر ترین نقطه تماس کارشناسان بخش دولتی با کشاورزان در عرصه ها و مزارع و انتقال دهنده دانش و اطلاعات فنی و بازخوردها صورت گرفته، به گونه ای که نیروی های کارشناسی مستقر در این مراکز از یک نفر به ازای 3131 کشاورز  در سال  1392 با 5 برابر افزایش به یک نفر در ازای 588 کشاورزی رسیده است. در همین راستا آموزش سرانه بهره بردار نیز از 33 دقیقه در سال 1392 به 42 دقیقه در سال 1395 افزایش یافته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز