خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران خبر داد:

ادامه عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب غربی تهران

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۵۲۸

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از ادامه عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب غربی تهران و پیشرفت مالی و فیزیکی این طرح خبر داد.

به گزارش ایلنا، اصغر ریاضتی با بیان این‌که اعتبار ارزی قرارداد برای احداث تصفیه‌خانه فیروزبهرام 124میلیون و 900هزار یورو است که از طریق بانک توسعه اسلامی تامین می شود، گفت: با توجه به این‌که این طرح به صورت قرارداد EPC (طراحی، تامین و نصب تجهیزات، بهره‌برداری) اجرایی می‌شود مراحل طراحی و جانمایی واحدهای تصفیه‌خانه توسط پیمانکار در یک دوره شش‌ماهه از فروردین ماه امسال آغاز شده است که در سه‌ماهه دوم سال هم‌زمان با طراحی، کار اجرایی احداث واحدها نیز آغاز می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد با ادامه روند تامین اعتبارات، طرح احداث چهار واحد تصفیه‌خانه جنوب غربی تا چهارسال‌ونیم آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در باره برخی مشخصات این تصفیه‌خانه گفت: سیستم واحدها شامل تصفیه کامل بیولوژیک به روش لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر همراه با تاسیسات فراوری لجن است.

به گفته ریاضتی این تصفیه‌خانه قادر است سالانه 190میلیون مترمکعب پساب قابل استفاده برای بخش کشاورزی را به چرخه تولید بازگرداند و به عنوان یکی از منابع آبی پایدار شهر نیز به شمار آید.

وسعت محوطه تصفیه‌خانه فاضلاب 32هکتار است که در جنوب غرب تهران، منطقه فیروزبهرام واقع شده است و جمعیتی معادل دو میلیون و 100هزار نفر را زیر پوشش قرار می دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز